Prenumerera Ekonomi
Undring ang. köp från Tradera
Har inte startat eget än, men har planer att göra det om några år, håller på att finslipa mina ideér just nu. 🙂 |
|||
Starta liten städfirma
Hej! |
|||
Någon som kan hjälpa en nybörjare?
Skillnad på hobbyverksamhet och näringsverksamhet när man har hästar? |
|||
kontoplan
hej |
|||
Bokföring av utbetalningar av F-skatt/Moms?!
Jag har ett problem med Bokföringen av: (Jag har en enskild firma) |
|||
Bokföring vid utbetalning till Skatteverket?!
Jag har ett problem med Bokföringen av: |
|||
Årsskifte i enskildfirma?
Årsskifte i enskildfirma? |
|||
Vad är det för moms på caféverksamhet?
Hej! |
|||
Träning/hälsa
Hej! |
|||
Enskilt företag.
Hej! |
|||
Internrepresentation
Hej, |
|||
Bokföra en kredit
Jag driver en enskild firma och har en undran angående min bokföring. |
|||
Bokföra lön i HB och enskild firma
Hur bokför jag lön i HB resp enskild firma? |
|||
Måste jag göra ett årsbokslut?Enskilda firmor med mycket låg omsättning behöver väl ej göra ett årsbokslut (eller ens förenklat sådant), eller? Isåfall, är det något jag verkligen... |
|||
Kostnadsföra eller sälja till mig själv?Skall lägga ned min enskilda firma och vet inte hur jag skall "bli av med" lagret i -06 bokföring utan att göra helt fel. Jag har inga dyra inventarie... |
|||
BokslutHej Driver idag KB med två kompanjoner och skall göra mitt bokslut snart. har bara lite frågor ...hur ska man göra med sitt varulager..inventerat o up... |
|||
moms på provision
Jag får provision när jag säljer tidningar, lotter och telefonkort mm. |
|||
Bokföra preliminär skattIdag har första preliminär skatten för min del dragits och jag måste givitvis redovisa detta(?). På vilket konto ska jag debitera preliminär skatt i b... |
|||
Avskrivning igenOm jag har köpt upp ett bolags inventarier och bolaget innan mitt har gjort ett avdrag på sina inventarier på en 5 års period och jag nu anser att det... |
|||
Avskrivning igenOm jag har köpt upp ett bolags inventarier och bolaget innan mitt har gjort ett avdrag på sina inventarier på en 5 års period och jag nu anser att det... |
|||