Prenumerera Ekonomi
Första årsbokslutet, antal frågor
Hej allihop, |
|||
Import från icke EC landSka eventuellt köpa varor från USA, den importmoms som uppkommer är den avdragsgill på den utgående momsen? |
|||
Bokföra försäljning av vara som köpts i klump
Hej! |
|||
Ett par bokföringsfrågor
Hej! |
|||
nettoomsättning
Hej! |
|||
växelkurs och moms skillnaden
Hej ! |
|||
Varuprover/vinsterSka hålla en tävling med presentkort (ej slump, vinnare: privatpersoner). Hur kan jag bokföra detta och vad säger reglerna? Summan ligger på ca 1200 k... |
|||
Hur bokförs bortgiven vara?
Tack för det snabba svaret i förra frågan! |
|||
Vara på köpet, min eller företagets?
Hej, |
|||
Företaget växer - hur hantera IT?Driver en låda där vi är 7-8 som jobbar på heltid. Lager, butik och en del kundbesök. Nu har vi några fristående PC, skrivare osv. men det känns som... Kategori: Inköp |
|||
Avskrivning av tillbehör till leasad bil?
Hej, |
|||
Jag har enskild firma, frun startar enskild firma
Just nu så har vi inkomst från en F-skattare och en A-skattare i familjen |
|||
Snälla hjälp!
Hej! |
|||
hur läser man detta
RESULTATRÄKNING 2007-12 2006-12 2005-12 |
|||
registrera firma nu? även om verksamhetn inte går igång förrän 2 månader? momsnr
Hej har tänkt att registrera min enskilda firma på https://www.foretagsregistrering.se/ |
|||
Bokföringsprogram med reg av uttag, egenavgifter , skatt och moms???
Hej, |
|||
Hur redovisa vid avräkning?Jag har ett litet taxiåkeri anslutet till en större växel. Efter varje avslutat körpass skrivs en rapport ut från taxametern som innehåller uppgifter... |
|||
Import fast med eget märke på produkten? Hur funkar det?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Kontering vid Vinstmarginalbeskattning...och lite annat.
Hejsan, |
|||
Retur av summa till kund.Har fått betalt i förskott från exportkund (Norge) och summan är inklusive moms, har fått svar i en annan tråd här att man inte skall lägga på momsen... |
|||