Prenumerera Ekonomi
Tips om ForetagsformJag ar pa vag att flytta tillbaks till Sverige efter nagra ars franvaro. Jag kommer att arbeta som konsult at ett foretag utanfor EU fran mitt hemkont... |
|||
Bokföring av felinbet
Hejsan |
|||
Hur Bokföra intäkt, Kreditors fakturera mig?
Har en till liten fundering. |
|||
Första raden i nytt års bokföring? Papper och penna...
Hej där ute och god fortsättning på er alla. |
|||
Saltar dom räkningen? (bokslut och årsredovisning)
Hej på er. |
|||
Mobilt bredbandHar en enskild firma. Den bärbara datorn är inköpt till firman. Tecknar jag ett fast internetabonnemang så vet jag att skatteverket inte går med på at... |
|||
Ägarbolag?
hej! |
|||
Snart dags för bokslut - vad göra med vinst?
Här kommer några rookiefrågor ;) |
|||
EF året är snart slut, vad ska och kan jag göra?Jag har en enskild firma som jag startade upp den 17 jan i år. Verksamheten har fakturerat för ca 30k kr exkl moms under året. Nu undrar jag om jag ka... |
|||
Hur bokföra fastighet?
Hej! |
|||
Hjälp någon - Företag i Estland, bosatt i Sverige
Hej jag behöver lite hjälp, råd och tips angående mitt företagande. |
|||
Ersättning för ex. skolklasser som säljer produkter..
Hur blir det med ersättning till skolklasser som säljer saker åt företag? Med själva ersättningen alltså. |
|||
moms på Programvara
Köpte in ny programvara till företaget inför -09. |
|||
Ta in privata inventarier i firman?
Jag försökt att få klarhet i detta. Kategori: Inköp |
|||
Omstart ?Hej, har haft enskild firma i lite drygt tre år men får inte riktigt snurr på verksamheten som är konsulting inom försäljningsrelaterade frågor. Funde... |
|||
Konton - arbete i bostad & körjournal?
Hej, |
|||
Kvitta förlust i näringsverksamhet mot reavinst?
Hej, |
|||
Försäljning av inventarier till annat bolag
Hej! |
|||
Skapa artikelnummerJag har inte så brett sortiment, men vad jag brottas med är att alla inte har det minnet man kan behöva ibland (jag dömer inte, mitt är på sämre nivå)... Kategori: Inköp |
|||
Mer avskrivningar ...Sitter och glor på en avskrivningsbilaga för inventarier där man använt sig av kompletteringsregeln men istället för jämna 20% intervall så har man vi... |
|||