Prenumerera
Ekonomi
växelkurs och moms skillnaden
Hej ! |
|||
Varuprover/vinsterSka hålla en tävling med presentkort (ej slump, vinnare: privatpersoner). Hur kan jag bokföra detta och vad säger reglerna? Summan ligger på ca 1200 k... |
|||
Hur bokförs bortgiven vara?
Tack för det snabba svaret i förra frågan! |
|||
Vara på köpet, min eller företagets?
Hej, |
|||
Företaget växer - hur hantera IT?Driver en låda där vi är 7-8 som jobbar på heltid. Lager, butik och en del kundbesök. Nu har vi några fristående PC, skrivare osv. men det känns som... Kategori: Inköp |
|||
Avskrivning av tillbehör till leasad bil?
Hej, |
|||
Jag har enskild firma, frun startar enskild firma
Just nu så har vi inkomst från en F-skattare och en A-skattare i familjen |
|||
Snälla hjälp!
Hej! |
|||
hur läser man detta
RESULTATRÄKNING 2007-12 2006-12 2005-12 |
|||
registrera firma nu? även om verksamhetn inte går igång förrän 2 månader? momsnr
Hej har tänkt att registrera min enskilda firma på https://www.foretagsregistrering.se/ |
|||
Bokföringsprogram med reg av uttag, egenavgifter , skatt och moms???
Hej, |
|||
Hur redovisa vid avräkning?Jag har ett litet taxiåkeri anslutet till en större växel. Efter varje avslutat körpass skrivs en rapport ut från taxametern som innehåller uppgifter... |
|||
Import fast med eget märke på produkten? Hur funkar det?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Kontering vid Vinstmarginalbeskattning...och lite annat.
Hejsan, |
|||
Retur av summa till kund.Har fått betalt i förskott från exportkund (Norge) och summan är inklusive moms, har fått svar i en annan tråd här att man inte skall lägga på momsen... |
|||
VarulagerMissat att föra in ett varulager som tillgång innan årsskiftet kan jag föra in det retroaktivt dvs nu? |
|||
Lån till dotterbolagVi har två bolag. Ett som omsätter ca. 50 milj 2008, sen har vi startat ett nytt bolag som är vårat dotterbolag. Till detta bolaget skall vi ge ett lå... |
|||
Bokföra inventarie på avbetalning
Hej! |
|||
Export till norgeHur bokför man försäljning av vara till Norge? Har hört att det ska vara lite krångel, det är ju detta med moms osv. |
|||
Jag behöver hjälp med en massa frågor.......?
Jag är ny här på sidan och är ute efter svar på frågor som jag hoppas att någon här kan ge mig 🙂 |
|||