Prenumerera Ekonomi
Sänka kostnaden för Bokföring http://ecentralen.se/
Hejsan, |
|||
Föra över privata inventarier till enskild firma!Kan man flytta över inventarier som är inköpta för privata pengar när den enskilda firman var vilande och som nu är uppstartat igen? |
|||
Bokslutsunderlag R1/R2 - Kundfordran fg år
Hej igen, |
|||
Avdrag för bredband EF
Hej, |
|||
Ta ut mer lön vissa månader?
Är det ok att ta ut mer lön vissa månader än andra (AB)? |
|||
Avdrag för lokal i egen bostad EF
Hej, |
|||
Första årsredovisning för enskild firma
Hej! |
|||
Skatteavdrag för enskild firma och privat?Min fru är både anställd och har enskild firma på deltid, som ska köpa en dyr maskin att dra av före skatt. Säljaren har leasing hyrköp eller kontant.... |
|||
Bokföra bilförmån
Om en anställd har bilförmån på 3.258 kr/mån kan ja bokföra den så? |
|||
Köpa mat tex?med företagskortet
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Vad gör jag meds kundens moms?
Hej! |
|||
eget utag av lagretfunndera på att ta ut saker från vårat lager och undra om man måste skriva sak för sak eller om det räcker att skriva utag av lagret och sen vad summa... |
|||
Fritt eget kapital - Likvida medel
Kan någon förklarar (på ett begripligt sätt) skillnaden mellan Fritt eget kapital och Likvida medel, för en oinvigd styrelseledamot? |
|||
Jag har Enskild firma (Norsk) och får fakturor från Sverige
Hejsan.. |
|||
Använda aktiekapitalet (50k) till att starta dotterbolag?
Hej, |
|||
Bokföra privat köp på företagskortet
Hej, |
|||
Hur fungerar tävlingar/sponsrade priserHej. Om ett företag håller en tävling där priserna i tävlingen är "sponsrade" av andra företag hur fungerar det då med skatten? Som motprestation får... |
|||
Att bokföra vinstpengar?Hej! Jag har haft en tävling där vinnarna kommer vinna pengar. Jag undrar hur jag ska bokföra detta, måste jag skatta på vinstpengarna? Måste jag lägg... |
|||
Deklarera utan verksamhet?Startade nytt AB i november, men fick inte momspapper förrän i januari och har inte haft verksamhet förra året. Har nu fått deklarationshandlingar och... |
|||
avsluta enskild firma
Jag är i tagen med att lägga ner min enskilda firma då den gått dåligt några månader nu. |
|||