Hur bokför jag avdrag för underskott av nystartad näringsverksamhet?

2
Jag är nystartad företagare och i deklarationen för 2009 så angav jag "underskott av aktiv näringsverksamhet som du får kvitta mot förvärvsinkomst" (ruta 45). Dessutom hade jag en momsfodran på staten. Således fick jag tillbaka en del pengar i dec 2010.

Min fråga är hur dessa ska bokföras? Ska de in på 2009 eller 2010? På vilka konton?

Sitter och sliter mitt hår över detta inför deklarationen nu... Hoppas någon kan hjälpa mig..
589
1
Hmm, började svara på fel fråga. Verkar ju som om det är pengarna du fått tillbaka på skatten du pratar om?[br][br]Du har, antar jag, bokfört resultatet per 2009-12-31 mot eget kapital och även avslutat momskontona mot eget kapital?[br][br]Pengarna du sedan får tillbaka på skatten är inget som ska bokföras i den enskilda firman (du har ju liksom redan gjort det när du bokför firmans resultat och momsen mot eget kapital).
2
Tack för svaret! Hade dock redan lyckats sluta stressa upp mig och tänka logiskt och kommit fram till samma svar som jag fått från dig![br][br]Men skönt att få bekräftelse på att jag tänkte rätt!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.