Prenumerera
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
Ny tjänst (Finansiera) för att hjälpa småföretagaren
Ny tjänst (Finansiera) för att hjälpa småföretagaren att hitta rätt finansiering |
|||
Factoring?
Någon som använder sig av detta eller har testa? Skulle vilja ha lite åsikter om vad ni tycker! |
|||
Årets resultat...Hur redovisar man årets resultat i sin bokföring? Vilka konton och hur ska det stå? Hoppas nån kan hjälpa mig. |
|||
Företagspaket
Någon som känner till något bra och billigt företagspaket som bankerna erbjuder? Vad ingår där? |
|||
Särskild sjukförsäkringsavgiftFrån den 1 januari 2005 ska arbetsgivare betala en särskild sjukförsäkringsavgift för långtidssjukskrivna. Den nya avgiften innebär att arbetsgivare s... |
|||
Skattenyheter nr. 4/05Finns här: http://www.skatteverket.se/rsv_nyt... |
|||
Skatt & Egenavgifter
Hej. Jag har nu gått från familjens aktiebolag och startat en gen enskild firma. |
|||
Inköp
Hejsan. Om en kund till mig beställer en viss produkt för 2000kr! |
|||
Skattenyheter 3/05
Här kommer skattenyheterna: |
|||
Böcker och artiklar om bokföring och starta eget?
God afton, |
|||
Skatteåterbetalningen – direkt in på företagets post- eller
Gör en anmällan så får du pengarna snabbare och billigare! |
|||
Ingående balanser
Jag har tidigare bokfört manuellt, nu ska jag starta med att köra i SPCS och ska föra in ingående balanser. |
|||
Vad anänvder ni för bokföringsprogram
Tänkte ta mig av att sköta bokföringen själv och misstänker att bra verktyg kan underlätta enormt mycket. |
|||
PRESSMEDDELANDE FRÅN ALMI FÖRETAGSPARTNER!
Almi har frigjort över 10 miljarder |
|||
Sjukförsäkringsreglerna!
På denna adress kan Ni vara med och maildemonstrera mot de nya sjukförsäkringsreglerna! |
|||
Redovisning i SPCS 500Har SPCS 500 och är ny på det här med redovisning. Omsätter endast några tusenlappar om året som det är idag men kommer troligen att under året att ök... |
|||
Svårare att deklarera för HB än EF?Hur skiljer sig deklarationen mellan enskild firma och handelsbolag? |
|||
Skattenyheter 2/05 - förenklade redovisningsregler m.m.!
1. Förenklade redovisningsregler, m.m. |
|||
Kanske nya förenklade redovisningsregler, m.m.I skatteverkets senast nyheter (19/1) skrev de bla om förlsag få nya förenklade redovisningsregler m.m. speciellt för små och medelstora företag. Läs... |
|||
SV: Underskott i firman - Överskott på kontoHur mycket pengar du har i företaget spelar ingen roll för vinsten, eller förlustens skull. Du skattar bara för resultatet och inte för likviditeten.<... |
|||