När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Om man är en frilansare eller egenkonsult inom IT vad är det optimala att benämna sig själv på hemsidan när man skriver innehållet är det bättre skriva ”mitt namn är Johan och jag sysslar med”, ”Jag hjälper dig med xx” eller är det bättre byta ut ”jag” mot ”vi” ? Tänker det är ingen annan med mig utan det är bara jag. Eller är det bättre skriva samma namn som man har på domänen?
Jag har nu skrivit ”vi” men det verkar som att en besökare tror detta är ett konsultbolag på flera personer. Därför överväger jag byta ut den då jag vill vara mer personligt men ändå skippa ”jag” i texterna.
Är det bättre skriva ”jag” men sen ge texten till en copywriter som kan göra om texten till passiv?
Rent psykologiskt är det alltid bäst att säga "du".
Till exempel; "Behöver du en ny logotyp?"
Fokusera på kunden när du skriver texter för bättre resultat.
Email Reklam - Få nya företagskunder redan samma dag med email reklam!
Ja det enda är just det psykologiska: Jag skulle nog säga att det beror på vilken slags kund och kundmentalitet du söker att "connecta" till.
Jag: Ett personlig touch med mjukare regler där relationen är viktig mer än att processer och regler ska följas.
Vi: En professionellt ton som mer garanterar att ni levererar vad ni lovar, oavsett vem som gör jobbet, ett stabilt avseende som kanske betyder att man får offra flexibilitet mot ett mer "A4" leverans, om du förestår vad jag menar.
Generellt om du vill attrahera AB och bolag som vill själva ha den utseende utåt: VI
Om du vill jobba med freelancare och enmansbolag själv: Jag.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.