Senaste inläggen
Kvar efter skatt?
Bäste ekonomiproffs |
|||
Tips på bra revisor
Nu är jag på gång att starta aktiebolag och söker därför efter en bra revisor i Stockholmsområdet. |
|||
En gång för alla - pålägg!
Kan någon hjälpa mig att reda ut en sak en gång för alla - jag hålller på och dividerar lite med en uppdragsgivare och vill veta vad som stämmer egentligen. |
|||
Sy upp kläder i ThailandÄr det någon som vet hur man kan få kontakt med fabriker i Bangkok som syr upp egen designade kläder m.m.? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Dropshipping inom EU
:?: Jag och en kollega har fått tag i en intressant hälsoprodukt som vi vill importera från ett EU-land till Sverige. Nu funderar vi på detta med dropshipping. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra nästa års försäkring.
Hej |
|||
vilka konton för mobilräkning och internetabb.räkning
Hej, |
|||
Importera spel och manga?
Finns det någon lag eller någonting annat som gör att man inte får importera spel innan de kommer ut i Sverige utan att bli stämd?
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|||
Deklarera?Om man har ett räkenskapsår som är från exempelvis okt-05 - 061231. Behöver man då göra någon deklaration per 051231 eller gör man bara det 061231? |
|||
Kontering av tjänstepension
Har fått en faktura (den första) från SEB TryggLiv gällande vår tjänstepension. Den ska betalas manuellt denna gången, men tas via autogiro i fortsättningen. |
|||
virtuellt kontor sokes i Stockholm
Hejsan, Kategori: Allmänt |
|||
Blåst på aktiekapitalet
Jag har precis fått reda på att en i styrelsen bränt alla pengar som finns i bolaget. Han har gjort detta i hemlighet och redovisat andra siffror än de egentliga. Dessutom hade han inte firmateckningsrätt. |
|||
Vm-lottning i fotboll
Snart dags för lottning! Ska bli spännande! Kategori: Off Topic |
|||
Hur fakturera inkl. egenavgifter m.m.?
Har ett nystartat EF och undrar hur jag ska utforma faktura för att inkludera egenavgifter och sånt. |
|||
Åldersgräns?Stämmer det att det är åldersgräns för att starta företag?? Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokför jag detta?
Hej! |
|||
Lite kul läsning!
Här får Ni lite kul läsning på fredag eftermiddag. Hittade denna länk på ett annat forum: Kategori: Inköp |
|||
Heltidsförslaget visar stor brist på insikt om företagande
Detta verkar ju helkorkat! Vad anser Ni? Kategori: Allmänt |
|||
It-höjdarnas topplöner
Sådan lön skulle man ha 🙂 Kategori: Off Topic |
|||
Skydd på flaskorLäste i tidningen idag att det var ett Uf-företag som importerade flaskskydd som man skulle ha på krogen. Det skulle alltså skydda mot att någon la piller/droger i din öl. Ganska smart ide. Men de hade tydligen svårt att sälja in den till krogarna. Vad tror Ni om produkten o iden? Kategori: Affärsidéer |
|||