Observera: Inlägg i forumet publiceras
omedelbart utan redaktionell
förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se.
Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent
ansvarar själv för innehållet.
Vilka viktiga grejer att veta innan man startar en e-handel
jag har suttit och tänkt nu på att starta en internet butik eller börja och sälja på trader, ebay.se eller blocket lite varor. Vad hur mycket kostar det? Och vad bör jag tänka på innan jag startar en internet butik?
Vet man vem som är köparen, så kan man lyckas med allt.
Att så långt det är möjligt deffinera sin målgrupp och ta reda på hur man nå ut till dom på billigaste och bästa sätt.
Webbutiker är mycket populärt och du ska veta att långt ifrån alla har ett större antal kunder. Flertalet får väl knappt ihop till vad webbhotellet kostar
och skulle jag våga mig på en kvalificerad gissning, så är en normal omsättning i en webbutik cirka 15 000: - per år.
Däremot så vet jag att försäljning via Blocket och Tradera funkar relativt bra.
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Jag började sälja på Tradera innan jag öppnade min webshop. Det var ett jättebra sätt att se efterfrågan, jag lärde mig vilka produkter som sålde bra(även om det ständigt ändras), om kundvård och prissättning. Samtidigt byggde jag genom försäljningen där upp en kundbas och ett varumärke innan jag startade min webshop.
Jag har haft webshopen sedan i slutet av april och försäljningen går stadigt framåt. Jag vet inte vad en normal omsättning för en webbutik är, men jag kan lever i alla fall på min och har börjat extraanställa personal, så låt dig inte nedslås.
mvh Marie
Raderad användare
hej!
Jag funderar på att öppna en webshop också, men måste man inte ha nån form av handels license??