Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Du kan ju stå vid dörröppningen och dela ut dem likagjärna.
Fins inget som tallar om att du inte får dela ut reklam.
Du kan tillexmpel gå dela ut reklam i postlåderna också.
Så bruka jag göra när jag har nog många företag som vill marknadsföra sig via brev.
Så bruka jag gå dela ut reklamen jag tycker upp själv dela ut dem i postlåderna.
Förutom där det står ingen reklam tack.
Givetvis beror det på vilken verksamhet man har.
Enligt Marknadsföringslagen MFL(1995:450) får du inte dela ut reklam till privatpersoner som inte uttryckligen bet om det, men informationsmaterial för du slänga omkring dig hur du vill.
Med vänliga hälsningar
Niklas EK
NE Marknadsföring
www.nemarknadsforing.se
Om jag delar ut vykort som jag har tryckt upp med min websidas adress på så måste det väl vara "information" eftersom jag inte säljer något på den..., eller hur?
www.nemarknadsforing.se
Gör en kasse som "sticker ut" och drar till sig uppmärksameten, och är den användbar så kommer folk att använda den privat också :nicka
Proffisig Hemsida från 2995:- installerat och klart.
Du betalar bara om du är 100% nöjd!
Prova gärna gratis så länge du vill på:
www.webbochsant.se
Angående reklam - man får inte dela ut reklam via epost, fax eller liknande till konsumenter utan deras uttryckliga godkännande. Vanlig reklam (papper) får man dela ut om konsumenten inte uttryckligen tackat nej.
Marknadsföringslagen gäller endast kommersiella budskap - därav kan man hävda att information får delas ut hur som helst - men gränsen är hårfin och flytande, så det gäller att hålla sig väl inom råmärkena.
Vad gäller dela ut material på mässor så finns det en regel som är mer gyllene än alla andra - Gratis är gott. Ge hellre bort olika prylar än papperslappar - då sticker du ut i mängden. Bärkassar är ett utmärkt exempel på en give-away som gör sig väl på mässor.