Senaste inläggen
Pristävlingar
Tänkte ha pristävlingar som affärsverksamhet. Behöver veta mer om skatteregler. |
|||
När blir ett projekt till ett företag?
Hej! |
|||
Inte sälja något.
Hej! |
|||
Biobiljetter till kunder?
Så här några dagar före jul skulle jag gärna ge något litet till några av mina kunder, t.ex. ett par biobiljetter. Är sådana representationsgåvor avdragsgilla när jag själv inte är med på själva representationen. Kunden tar ju med sig frugan, mannen eller en kompis på bion? |
|||
länkar till många offentliga myndigheter
Här hittar du en lista över länkar till många offentliga myndigheter som det kan vara nödvändigt att förhålla sig till när du ska starta eget. Kategori: Allmänt |
|||
Två akuta bokföringsfrågorNu ligger jag dryga månaden efter med bokföringen och börjar känna mig vrålstressad (handlar egentligen inte om jättemånga poster, men ni vet.. jag har en månadsgräns och jag vill hålla den), så tänkte göra 20 poster nu ikväll, men två problem dyker givetvis upp: Har en utlandsbetalning på 1785,44 som, om jag omvandlar dollarkursen då + bakar in ba... |
|||
Stor gård - Privatägd - Enskilt företag
Jag och min sambo har köpt en gård med sidobyggnader / biytor. |
|||
Utbildnings kostnader innan start?
HEJ! |
|||
Lön i handelsbolag
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med en extra inkomst som konsult i ungarna handelsbolag. |
|||
Annonsering i EU-land!
Jag har satt in en reklamannons i en tidning i ett annat EU-land. Går det bra att göra följande kontering eller är jag helt ute och cyklar nu? |
|||
Avdragsgillt?
SPCS måste väl ändå vara en programvara som är avdragsgill i mitt företag? Även om jag inte sysslar med bokföring osv i min företagsbeskrivning behöver jag ju programmet för att "bokföra" mitt företag. |
|||
Facket undergräver förtroendet för den svenska modellen
[size=18px]Facket undergräver förtroendet för den svenska modellen[/size] Kategori: Nyheter |
|||
Demonstrera mot höjningen av arbetsgivaravgifterna!
Dags att börja protestera mot regeringens skattehöjningar mot småföretagare! Alliansen pratade så vackert om att det är i småföretagen Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra avbetalning på bil till banken?
Vi har köpt en bil till företaget som vi har tagit lån på, men under vilket konto bokför jag avbetalningarna på? Kommer det att bli 2 olika konton för amorteringen och räntan eller kan jag slå ihop dem till en post? Jag använder BAS2006 som kontoplan. |
|||
bokföringsprogramVet ni något lätt och bra bokföringsprogram man kan få tag i? |
|||
Söker lån på 100.000-200.000 kr
Ska köpa en affärsverksamhet på nätet och behöver ett lån på 100.000 - 200.000kr. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Faktura vs. Kvitto
En liten fundering... |
|||
Bokföra Postens avgifter för postbox
Hur ska jag bokföra postens avgifter för svarspost/postbox? Vilket konto ska jag lägga det på? |
|||
hjälp behövs"Den som både bedriver näringsverksamhet och har anställningsinkomst behöver både F- och A-skattsedel, eftersom F-skatten inte får inte användas i en anställning. Arbetsgivaren gör då skatteavdrag och betalar arbetsgivaravgifter som vanligt. Vid sidan av detta betalar du själv in F-skatt varje månad för att täcka skatt och egenavgifter för näringsv... |
|||
Knepig fråga
Jag har tillsammans med min syster en handelsbolag som har legat vilande i över 5 år nu. |
|||