Senaste inläggen
"Lagerinventering for dummies"
Jag ska snart göra min första lagerinventering (någonsin!) och skulle behöva en "inventering for dummies" ;) |
|||
Inkassokrav
Jag har en kund som inte vill göra rätt för sig. Jag tänker nu skicka ett eget inkassokrav till honom. Ska man ge inkassokravet ett vanligt fakturanummer i den vanliga fakturserien, eller skapa en helt ny serie för inkasso? |
|||
PostförskottNär jag ska bokföra en vara som har skickats mot postförskott, bokför jag postförskottsavgiften tillsammans med frakten på 3520? Dum fråga, men är det även moms på postförskottsavgiften? |
|||
Starta företag utan men har ingen affärsidé..
Letat jobb länge nu men hittar inget, speciellt inte i staden jag bor i. Kategori: Allmänt |
|||
Kompanjon sökes (inredning/byggnadsvård)
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontantmetoden och löner
Två frågor som hänger ihop: |
|||
Bokslut och lagerinventering
1) När gör man bokslutet? Innan 31 december eller efter? Och måste alla enskilda firmor göra det, eller finns det en lägre gräns på omsättningen? |
|||
Bokföra bankavgift
Jag kommer ingenstans med bokföringen eftersom jag har fastnat på en "post"... :- Hur bokför jag egentligen en bankavgift som dras direkt från kontot? Kontot jag har är Paypal, 1940. |
|||
Japansk stridskonst
ttp://sv.wikipedia.org/wiki/Samuraj Kategori: Allmänt |
|||
Förhandling
Biblioteket erbjuder cirka 10 böcker i konsten att förhandla. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Försäljning!
Konsten att sälja är nog det viktigaste som finns att lära sig. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Experthjälpen!
Nu har jag faktiskt klickat runt på olika länkar i detta forum. Kategori: Allmänt |
|||
Starta eget-bidrag
Vet inte om man får ta upp politiska ämnen här, men vore det inte bättre för samhället att satsa på att folk som redan har jobb, och därmed hyfsad ekonomi, startar eget i stället för att uppmuntra arbetslösa att göra det? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra frakt
HEJ! |
|||
Fjärrstyrning över internet.
Hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
Att byta från fakturametoden till kontantmetoden?
Hej |
|||
Inköp av dator innan företagsstart
Hej, jag ska imorgon köpa en ny laptop. Jag har för ett par veckor sen ansökt om att starta företag, men ej fått papper på det ännu. Kategori: Inköp |
|||
Lär dig skälla!
En tanta i Norrland har problem med sin radio, hur hon än försöker ställa in den så hör hon flera kanaler samtidigt. Kategori: Off Topic |
|||
Bokföring av kontanter (kassa)
Drar till med en fråga till direkt 🙂 |
|||
Bokföring av i import + tullfråga
Hej, |
|||