8 AV 10 B2B AFFÄRER STARTAR PÅ INTERNET

456
1
13 juni, Göteborg |
Ledande aktörer inom online business lär dig göra bättre affärer på Internet. Enecto, SEO Logik, EpiServer, Salesfoce.com och Soliditet/D&B, går tillsammans med ett genomgående verkligt praktikfall (Soliditet) igenom hela processen från webbesök till avslutad affär.  ANMÄL DIG IDAG..

http://www.communitylabs.se/event/index.html
2360
37
Tänk vad det svängt om det nu är så, på gott och ont.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
Spännade info! Känner att jag måste dit  :o[br][br]Ja Lars det är allt en ny värld. [br][br]Det framgår inte hur många av de som startar som finns kvar efter 6 mån.  :vissla[br][br]MVH[br][br]R 
758
1
Känns mer som om man tänker vädra gammal skåpmat, än att delge besökarna viktig information. När man lyssna på andra, så ska man vara medveten om att, man alltid kommer att ligga steget efter. :vissla
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
640
5
Hehehe, steget efter de som har tid/ekonomi att prova sina egna grejer.[br][br]Steget före de som inte vill ta till sig ny kunskap och lära sig av andras misstag skulle jag tro  ;)[br][br]MVH[br][br]R
758
1
[quote author=Robaino link=topic=2447.msg9519#msg9519 date=1181510894][br]Hehehe, steget efter de som har tid/ekonomi att prova sina egna grejer.[br][br]Steget före de som inte vill ta till sig ny kunskap och lära sig av andras misstag skulle jag tro  ;)[br][br]MVH[br][br]R[br][/quote][br][br]Man kan aldrig lära sig av andras misstag - inte ens sina egna.[br]Det är först när man gör något rätt, som man har erhållit kunskap.[br]Att göra fel hela tiden ger ingen kunskap :vissla[br]Allt är egentligen väldigt enkelt. Det gäller att komma först till marknaden.[br]Det är också den som få sälja först.[br]Dom som står för programmet är redan där och vill att du ska köpa :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2360
37
Robaino mitt företag startade jag på 60-talet lade ner några år men tog upp det igen och efter semestern blir det full fart. Apropå full fart läste ni om ballongerna som flög över Stockholm, Jag tog många bilder när de förgäves sökte ställe på i stormbyarna. Eftersom jag själv kommit att sväva bland molnen vilket är livsfarligt kan jag förstå deras situation väl så bra. Själv har jag förbrukat mer än kattens nio liv och lever på övertid.[br]
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
Hej Lars! [br][br]Fantastiskt att du fortfarande är igång! Denna katten har tydligen minst tio liv  ;)[br][br]Du gör mig nyfiken…Kan du inte berätta hur det skiljer sig att vara företagare 60-07? [br][br]Inte läst om ballongerna, men hjärnan kan inte se skillnad på verklighet och fantasi så jag ser inget fel i att ”sväva bland molnen” ibland. Dock kan det nog vara bra att planera hur man ska landa.  :P[br][br]MVH[br][br]R[br][br]Edit: Får be Deji om ursäkt. Det blir mycket OT ibland  :-[[br]
2360
37
Företagare på 60- mycket tufft och tungt och idag en behaglig tid, iaf fram till i höst. Ibland behöver jag inte sväva bland molnen utan bara titta ut genom fönstret, särskilt tidiga morgnar då det ligger ett molntäcke under mig. Men en gång kastade jag mig ut från ett ca 2000 m högt berg med en klarblå himmel och 3 sidor berg och en sida medelhav. Så utan förvarning kom moln och där får man inte vara. det var tyst och vitt och efter ca 10 min. såg jag en glimt av en lagun genom molnen. Jag var alltså inte på vägg mot någon klippvägg eller rakt ut i havet. Man får tid att tänka, om ni visste. Jag sitter ju här och skriver så jag kan berätta att jag landade vid medelhavets strand. Det var sista turen där. Mn jag har mött värre faror än det. men när jag läser igenom boken som snart kommer ut så är allt jag råkat ut för bara bagateller.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=2447.msg9520#msg9520 date=1181511278][br][br]Man kan aldrig lära sig av andras misstag - inte ens sina egna.[br]Det är först när man gör något rätt, som man har erhållit kunskap.[br]Att göra fel hela tiden ger ingen kunskap :vissla[br]Allt är egentligen väldigt enkelt. Det gäller att komma först till marknaden.[br]Det är också den som få sälja först.[br]Dom som står för programmet är redan där och vill att du ska köpa :mrgreen:[br][/quote][br][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2447.msg9520#msg9520 date=1181511278][br]Man kan aldrig lära sig av andras misstag - inte ens sina egna. [/quote][br][br]Ummm, Stefan menar du verkligen detta? Varför finns böcker, skolor, nätverk mm. Mm. Om detta är sant? [br]Jag skulle vilja påstå att det är otroligt viktigt att lära sig att ta del av andras misstag och framgångar. [br][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2447.msg9520#msg9520 date=1181511278][br]Det är först när man gör något rätt, som man har erhållit kunskap. Att göra fel hela tiden ger ingen kunskap :vissla[br] [/quote][br][br]Jag håller verkligen inte med. Man lär sig alltid något, förutsatt att man vill. Ett misslyckade är bara ett misslyckade om man inte lär sig av det. Lär man sig något kallas det [b][i]erfarenhet [/i] [/b]  ??? Vad är annars erfarenhet? [br][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2447.msg9520#msg9520 date=1181511278][br]Allt är egentligen väldigt enkelt. Det gäller att komma först till marknaden.[br]Det är också den som få sälja först. [/quote][br][br]Höll inte med innan, och håller mindre med om detta påstående. (inte personligt Stefan  ;)) Att vara först är aldrig bra om man inte har råd att göra misstag och lära sig. Jag vet att Tele2 har som affärsstrategi att ”kopiera med stolthet” Dom tar helt enkelt framgångsrika koncept, kopierar dom och lanserar dom. [i][b]Låt andra stå för utvecklingskostnaden och tjäna mer pengar[/b][/i] verkar vara en lönsam affär om man ser till hur det går för dom :D [br][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2447.msg9520#msg9520 date=1181511278][br]Dom som står för programmet är redan där och vill att du ska köpa :mrgreen:[/quote][br][br]Jag har inget emot att köpa något om det kan hjälpa mig att komma framåt i mitt företag.[br][br]MVH[br][br]R [br]
640
5
[quote author=lars arenander link=topic=2447.msg9525#msg9525 date=1181516233][br]Företagare på 60- mycket tufft och tungt och idag en behaglig tid, iaf fram till i höst. Ibland behöver jag inte sväva bland molnen utan bara titta ut genom fönstret, särskilt tidiga morgnar då det ligger ett molntäcke under mig. Men en gång kastade jag mig ut från ett ca 2000 m högt berg med en klarblå himmel och 3 sidor berg och en sida medelhav. Så utan förvarning kom moln och där får man inte vara. det var tyst och vitt och efter ca 10 min. såg jag en glimt av en lagun genom molnen. Jag var alltså inte på vägg mot någon klippvägg eller rakt ut i havet. Man får tid att tänka, om ni visste. Jag sitter ju här och skriver så jag kan berätta att jag landade vid medelhavets strand. Det var sista turen där. Mn jag har mött värre faror än det. men när jag läser igenom boken som snart kommer ut så är allt jag råkat ut för bara bagateller.[br][/quote][br][br]Oj Lars! [br][br]Var din färd blad molnen en metafor eller har det hänt?[br][br]På vilket sätt var det tuffare förr? Skulle vara intressant med konkreta exempel. [br][br][quote author=lars arenander link=topic=2447.msg9525#msg9525 date=1181516233]idag en behaglig tid, iaf fram till i höst. [/quote][br] [br]anar jag att du menar regeringsskiftet?[br][br]Att vara företagare med en bärande affärsidé tycker jag personligen är enklare efter valet, men företag som drivs utan att se till marknadskrafterna lär få det tuffare, [b][i]vilket jag definitivt inte ser som ett problem, snarare en möjlighet [/i] [/b] för oss alla att använda hjärnan istället för bidrag  :vissla[br][br]Boken du talar om, är det din egen?[br][br]Med vänlig hälsning[br][br]R[br]
2360
37
Det var verkligen en luftfärd  och det var första riktigt höga hopp jag gjorde samt även sista, jag hade flugit och det med besked som få gjort.[br]Rent fysiskt därför att jag förutom att ta hand om kunder och bokföring även såg till att leverera företagsinredning, jag skulle se till att anställda hade arbete hela tiden. Det är många moment som ska klaras av. Det är därför jag kan ge råd i de mest skiftande ämnen för den som orkar läsa. Jag har inte sett något resultat av den nya regeringen personligen bra strul med tidigare saker. Men på sista tiden har det börjat ge resultat på grund av min erfarenhet.[br]Boken kommer jag själv att ge ut och den kommer inte att finnas ute i bokhandeln utan man måste ta kontakt med mig för mer info. Boken gäller Martha Arenander - min farmor som har en oerhört gripande historia att berätta.  Om ni läst romanerna På västfronten intet nytt  och Okänd soldat så har ni ett hum om vad det gäller men detta är verklighet  och ingen roman och det är ännu kusligare. Har man läst den finns inga svårigheter i livet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
Hej Lars! [br][br]Jag respekterar verkligen din kunskap när det gäller företagande och annat Lars..Men nog skulle vi (läs jag) orka läsa mer om du följer mina tips. [b][i]Snälla använd radbrytningar och smilies ibland, annars kan man ta dig för en "tråkig gubbe"[/i][/b] :P[br] [br]Så det var på riktigt med din flygtur! Wow får man säga. Antar att man omvärderar en del saker i livet de få sekunderna man svävar mellan liv och död?[br] [br]Jag har definitivt sett resultat av den nya regeringen i form av en betydligt skönare inställning till framtiden samt en insikt om att man själv får se till att sköta sig och "mamma staten" inte kommer till undsättning om jag gör bort mig. Tyvärr kan jag inte påstå att det beror på mig. Det är snarare en kollektiv insikt om att verkligheten knackar på dörren  :o[br] [br]Har läst "på västfronten intet nytt", men tyvärr inte den andra (är det ett boktips?) Ser fram emot att du skickar upp en "flyer" på forumet när den är tryckt och klar, samt en rabatt för oss medlemmar här inne  :nicka[br][br]MVH[br][br]R[br]
2360
37
;D :D. Ja ännu värre var det när jag stod öga mot öga med en drakfisk med bara en halv meters vatten emellan oss, men han tyckte väl jag var en ful fisk :D :D. Jag backade men det kunde jag inte göra när jag på motorväg mötte en bil på fel sida och inte bara en gång utan 2 :evil: att inte djäveln tog mig då berodde på mycket tur, men jag hade svårt att hålla ratten stilla tills jag kunde stanna. Okänd soldat handlar om finland där min farmor verkade bl.annat. Författaren är Vännö Linna jag tror han stavar så. när boken är ute ska ni få tidig möjlighet att införskaffa ett eller flera ex utav förstautgåvan till bra villkor. Det börjar bli lite sent så jag kanske ska sova några timmar.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
456
1
[quote author=Robaino link=topic=2447.msg9524#msg9524 date=1181515361][br][br]Edit: Får be Deji om ursäkt. Det blir mycket OT ibland  :-[[br][br][/quote][br][br]Haha, ja vIsserligen men visst är det intressanta inlägg.  [br][i][br]Jag låter ansvarig moderator för kategorin avgöra om tråden skall delas upp...[/i]
822
48
Jag var på det i Göteborg igår.[br][br]Stefan, du hade rätt men det var några intressanta saker de tog upp. [br][br]SEO var bra!
758
1
[quote author=Patrik link=topic=2447.msg9611#msg9611 date=1181843143][br]Jag var på det i Göteborg igår.[br][br][b]Stefan, du hade rätt [/b] men det var några intressanta saker de tog upp. [br][br]SEO var bra![br][/quote][br][br]Kul att du har upptäckt att jag har rätt :vissla[br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
456
1
Själv fick jag andra "måsten" att göra. Trots att jag bokade in detta i kalendern  :-X[br][br]Hoppas det var värt besöket för dig i alla fall.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.