Första gången = ingen moms att redovisa

118
5
Nu är det snart dags för mig att fylla i skattedeklarationen (12 juli senast.).. För det första har jag inte fått något papper att fylla i, för det andra har jag inget att redovisa då det har varit mycket skola istället för företagande dessa tre första månaderna.

Hur gör jag när jag fyller i och hur får jag tag i rätt deklaration? vet såklart att det är hos skatteverket, men kan man ringa till deras vanliga servicenummer?
Jobbar på att förverkliga drömmar.
117
3
Hej![br][br]För att få ny blankett för skattedeklarationen kan du antingen ringa deras servicenummer eller beställa en via deras e-tjänster på hemsidan. www.skatteverket.se[br][br]Har du inget att redovisa fyller du i 0 (noll) i omsättning, och i summarutorna.[br][br]Mvh[br][br]Henrik Öhrn[br]
Henrik Öhrn
auktoriserad redovisningskonsult
Filip Erikssons Affärsbyrå AB
http://www.affarsbyra.se/
[email protected]

Ledamot av SRF (www.srfkonsult.se)
1324
4
Andra kvartalets momsrapport måste in senast 17 augusti. (I augusti är ju den 17 istället för den 12) . Och som sagt Man lämnar rapporten senast [b]andra[/b] månaden efter redovisningsperioden. [br][br]Den lär nog dimpa ner i lådan runt 20-25 juli. [br][br]Om du däremot deklarerar via nätet finns den deä den 1 juli. [br][br]Hans[br]
118
5
Tack för bra svar, båda två![br]Räknade lite och jag fick min f-skatt den 1 april. Ska jag då alltså redovisa från och med den 1 april - 30 juni (1 juli?) senast den 17 augusti? Har jag fattat rätt?
Jobbar på att förverkliga drömmar.
1324
4
[b]Momsen[/b] skall redovisas på det sätt som du skriver om du har kvartalsmoms. [br]Tredje kvartalet (juli till sep) skall redovisas senast den 12 november. Det är bara den 17 pga av semesern. [br][br]F-skatten skall betala varje månad enligt den plan du fått från skv. Antar att om du startade företaget 1 april och hade 3 månader befriade i början. Då blir den första f-skatten  den 17 aug också. Men nästa blir sedan 12 sep. [br][br]Hans[br]
118
5
Jag har FA-skatt, men skv sa att jag bara skulle betala in en gång om året gällande f-skatten eftersom min beräknade summa var för "klen" att betala månadsvis.[br][br]Momsen stämmer dock.[br][br]Tack Hans för kloka svar!
Jobbar på att förverkliga drömmar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.