hjälp med anställning

14
Jag har bara en liten firma med omsättning på ca 50.000 men skulle ändå behöva anställa en person ibland när det gäller svårare arbeten inom finsnickeri.
Var läser jag lättast om hur jag ska göra för att anställa denna person under dessa projekt? Kan någon hjälpa mig med vad som ska fyllas i osv alternativt någonstans där allt står tydligt.

Har jag som företagare något krav på mig (någon lag) som säger att jag måste ha försäkring också på honom när han jobbar åt mig?

mvh
humlan
Hummelgårds Filmverkstad

Överföring av dia,hi8,vhs,kasett,LP,dv m.m
Filmning
&
Redigering
70
Ja, du bör ha försäkringar för dina anställda.[br][br]Hur anställer du någon med så minimal omsättning? Det måste vara väldigt sporadiska arbetstillfällen... Anlita istället en hantverkare som kan hjälpa dig med de finsnickerier du behöver hjälp med, vid de tillfällena du behöver hjälp.
Kent Kumpula
Uppsala Bildteknik AB
www.uppsalabildteknik.com
2360
37
En person med egen F-skattsedel är bra för bägge parter. Du betalar för just det uppdraget och vet då exakt vad du har för kostnad. Din motpart har möjlighet att göra det billigare kanske på grund av att han även har kostnader som är avdragsgilla. Med andra ord en vin vin situation
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.