Senaste inläggen
DropinverksamheterVad känner ni till för dropinverksamheter man kan starta? Jag har kommit på tvättomat där man betalar med mynt i ett myntinkast i tvättmaskinerna. Kan ni komma på fler? Kategori: Allmänt |
|||
Exempel på vad det kostar att söka patent
PRV har tagit fram fyra olika exempel som tar upp kostnader för olika företag och deras patent. Syftet är att ge en överskådlig bild av vägval för patent. |
|||
Sälja webbshop, lägga ner företagJag ska lägga ner företagandet (enskild firma) och för att få a-kassa medan jag söker nytt arbete måste jag avsluta allt (sälja varulager, avregistrera företag, momsinbetalningar och f-skattsedel). Jag har som sidoverksamhet haft en liten webbshop som jag nu försökt sälja och har hittat en person som vill köpa den. Problemet är att personen inte ka... |
|||
Hur prisätta min tjänst? *Akut hjälp*Jag har en affärsidé som inte är unik, men samtidigt finns det ingen möjlighet att få reda på hur mycket mina konkurrenter tar för sina tjänster. Finns endast två andra bolag i Sverige som erbjuder denna tjänst, och de skulle förstå på direkten om man ville luska ut något. Jag ska helt enkelt erbjuda företag "leads" av potentiella köpare, och har i... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Relativt ny Entreprenadmaskin, tror någon detta kan vara något?
Hej, jag har hittat en maskin som borde underlätta i många byggsammanhang och service på byggen där det är trångt eller inomhus där ingen traktor eller kran kommer åt. Speciellt på industrierna där många grejer är väldigt tunga |
|||
Verksamt.se... Likviditetsbudget. Förstår ingenting :(Ska visa upp detta för AMS för att söka bidraget och vill göra bra ifrån mig såklart. Det har gått bra med de andra budgetarna, men denna förstår jag inte alls. Kundfakturor? Vad är det jag ska hitta på här? Lev.fakturor...jag kommer inte få det varje månad? Allt jag ska skriva är ju påhittat....känns så flummigt.... Det står Kundfakturor 1, 2 och... |
|||
Vilka konton för inköpt material
Var går gränsen för vad som ska bokföras som Inventarie (1220) eller |
|||
Bokslutsdispositioner
Hej |
|||
Vad krävs för min idé?
Jag har, vid sidan om studier, tänkt att: Kategori: Allmänt |
|||
Sälja firmabilen
Hej jag köpte förut en firmabil till min egna firma |
|||
Utländska köp & säljsajterKänner ni till några stora utländska köp & säljsajter? Kategori: Allmänt |
|||
Etiketter med hål för spjut
Hej! Jag försöker hitta någonstans att köpa dessa men lyckas inte. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjärtat på rätt plats
Vi säljer och hyr ut defibrillatorer (s.k. hjärtstartare). Kategori: Off Topic |
|||
Hur Bokföra Återbetalning
Jag skulle behöva hjälp hur man skall bokföra en återbetalning, jag har köpt och betalat en annonsplats på en webbsida men de kunde aldrig lägga upp min annons så jag fick pengar tillbaka. |
|||
Hur skriver jag in momsen i affärsplanens försäljningsbudget? HJÄLP!
Jag fyller nu i min affärsplan på verksamt.se och befinner mig i budget-delen och när jag äntligen var klar med försäljningsbudgeten kom jag på att jag måste ju tänka på momsen åxå. Ska jag skriva inkl. moms i kolumnen "försäljning"? |
|||
Franchising tshirtstoreHittade sidan Tshirtstore.se. De verkar expandera kraftigt. Är sugen på att öppna i Kalmar. Vad tror ni? Kategori: Affärsidéer |
|||
Royalty, skatter och sociala avgifter - överlåtelse av produkt, studentprojekt
Hej |
|||
Inköp åt firman, finns någon gräns?
Jag behöver göra lite inköp åt mitt nystartade företag, och undrar om det finns ngn gräns för hur mycket man kan ha med i deklarationen för senare avdrag när man ska deklarera? Kategori: Allmänt |
|||
Bolagsnamn - tredje gången gillt? Behöver tips
Nu har jag funderat igen eftersom mina tidigare bolagsnamn inte accepterades. Kategori: Allmänt |
|||
Stickeri / Företag som trycker tyger i trikå
Letar och letar efter stickeri eller företag som trycker tryck på trikå. Har hittat några få företag (A&H, Trikåby och PF Jersey)...men skulle gärna vilja hitta även från Danmark, Estland och Tyskland (om det inte finns fler Svenska). Vad jag har förstått så blir det lite billigare därifrån... Kategori: Söker/eftersöker |
|||