Senaste inläggen
Vilka konton för inköpt material
Var går gränsen för vad som ska bokföras som Inventarie (1220) eller |
|||
Bokslutsdispositioner
Hej |
|||
Vad krävs för min idé?
Jag har, vid sidan om studier, tänkt att: Kategori: Allmänt |
|||
Sälja firmabilen
Hej jag köpte förut en firmabil till min egna firma |
|||
Utländska köp & säljsajterKänner ni till några stora utländska köp & säljsajter? Kategori: Allmänt |
|||
Etiketter med hål för spjut
Hej! Jag försöker hitta någonstans att köpa dessa men lyckas inte. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjärtat på rätt plats
Vi säljer och hyr ut defibrillatorer (s.k. hjärtstartare). Kategori: Off Topic |
|||
Hur Bokföra Återbetalning
Jag skulle behöva hjälp hur man skall bokföra en återbetalning, jag har köpt och betalat en annonsplats på en webbsida men de kunde aldrig lägga upp min annons så jag fick pengar tillbaka. |
|||
Hur skriver jag in momsen i affärsplanens försäljningsbudget? HJÄLP!
Jag fyller nu i min affärsplan på verksamt.se och befinner mig i budget-delen och när jag äntligen var klar med försäljningsbudgeten kom jag på att jag måste ju tänka på momsen åxå. Ska jag skriva inkl. moms i kolumnen "försäljning"? |
|||
Franchising tshirtstoreHittade sidan Tshirtstore.se. De verkar expandera kraftigt. Är sugen på att öppna i Kalmar. Vad tror ni? Kategori: Affärsidéer |
|||
Royalty, skatter och sociala avgifter - överlåtelse av produkt, studentprojekt
Hej |
|||
Inköp åt firman, finns någon gräns?
Jag behöver göra lite inköp åt mitt nystartade företag, och undrar om det finns ngn gräns för hur mycket man kan ha med i deklarationen för senare avdrag när man ska deklarera? Kategori: Allmänt |
|||
Bolagsnamn - tredje gången gillt? Behöver tips
Nu har jag funderat igen eftersom mina tidigare bolagsnamn inte accepterades. Kategori: Allmänt |
|||
Stickeri / Företag som trycker tyger i trikå
Letar och letar efter stickeri eller företag som trycker tryck på trikå. Har hittat några få företag (A&H, Trikåby och PF Jersey)...men skulle gärna vilja hitta även från Danmark, Estland och Tyskland (om det inte finns fler Svenska). Vad jag har förstått så blir det lite billigare därifrån... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Köp av website, fakturafrågor m.m.
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföringsfråga medlemsavgift
Jag har en fråga om bokföring och behöver hjälp med hur jag ska göra. |
|||
Bestrida faktura pga sen leverans?
Föreställ er följande scenario: |
|||
Sälja affärsidéer?Jag och en god vän hade ett samtal idag. Jag har en förmåga att komma på flertalet roliga affärsidéer och som ni förstår har jag inte kapaciteten att genomföra ens hälften just nu. Men jag brukar ha som hobby att testa alla mina affärsidéer genom att räkna lite, göra en budget och lite av en affärsplan. Min vän sa då till mig att jag borde sälja af... Kategori: Off Topic |
|||
Att importera märkesvaror?
Hej, då var man ny på forumet! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hitta provisionssäljare?
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||