När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Ifall man vill starta ett företag med produkter/tjänster som vänder sig mot hela världen så vill man troligtvis ha ett engelskt företagsnamn, toppdomänen .com eller nåt annat som känns internationellt.
Om man istället vill starta ett företag med produkter/tjänster som vänder sig mot den svenska marknaden så tänker jag mig att man borde köra den svenska stilen fullt ut. Dvs svenskt företagsnamn, svensk toppdomän(foretagsnamn.se) etc.
Är det rätt tänkt?
Det finns ju ändå företag med engelska företagsnamn, med .se domäner och som enbart vänder sig till den svenska marknaden.
Du tänker rätt, men för att vara riktigt säker bör du också försöka köpa loss andra toppdomäner än .se, t. e.x. .com, .net eller .nu eftersom dina kunder antagligen inte har en aning om vilken toppdomän just din hemsida har. När de Googlar hittar de antingen eller, så det allra bästa är att äga alla relevanta domänerna och sedan peka dessa till den aktiva hemsidan.
Tycker att det beror lite vilken på vilken bransch eller nisch du riktar in dig på. I vissa branscher, typ resor, är det många som har internationella namn ("travel" i namnet). Säljer du kläder till medelsvenssons kanske det inte spelar nån större roll, men om du är nischad mot ex. vis "street wear", kan det kännas bättre med ett engelskt namn där "wear" ingår. Tänk först i det större perspektivet, vilket namn passar just det du säljer, hur vill du bli uppfattad? Namnet är otroligt viktigt för ditt varumärke.
Även om du har ett engelskt namn kan du använda ett namn på din domän där viktiga sökord ingår. (din domän kan vara "asienresor" fast du heter "Asien Travel", det är inget problem. Du kan dessutom, som ovan, omdirigera en annan domän med ditt eget namn, eller tvärtom. Det är nästan viktigare att de har en .se adress som huvuddomän och att servern är lokaliserad i Sverige, om du vill synas så bra som möjligt i sökmotorerna.
Men jag skulle ge dig råd att från första början, t.o.m. innan du bestämt dig för ett namn, ta kontakt med en bra sökmotorkonsult som samtidigt är bra på marknadsföring och internetmarknadsföring i stort. Då kan du se till att allt blir rätt från början! :)
Sökmotoroptimering - RothLindberg SEO Expert med +10 års erfarenhet. Hjälper med digital marknadsföring, SEO content m.m.
Skrev precis ett notat om hur man väljer ett supersäljande företagsnamn: här är den:
http://www.foretagande.se/affarsideer/44052-sa-valjer-du-ett-saljande-foretagsnamn/
http://mobilizer.se - Sälj mer via mobil och facebook
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.