fskatt hur räkna ut ?

100
enskild firma redovisar moms och fskatt en gång per månad i bokföringsprogrammet kan man se resultatet varje månad man bokfört.
avskrivningar görs sista månaden på året så det är inte med.

min fråga är hur räknar jag ut rätt fskatt på resultatet varje månad? jag fyller 25 år i år får bara dra 14% i regionalt nedsättningsbelopp på den årliga deklarationen då jag är under 26 år om det har betydelse på nåt sätt.

vill ju veta hur fskatten ligger till om man betalar för lite eller för mycket och speciellt slutet av året så man hinner anmäla att betala in extra i skatt.
1324
4
Problemet är ju att du inte kan få en bra bedömning hur du ligger till. Eftersom en separat månad innebär så olika skatt beroende på hur resten av årets månader utfaller. Men du har ju troligen gjort en budget som låg som underlag för din anmälan till skatteverket som sedan dom satte f-skatten mot. Så ligger du sedan rätt mot budget så bör du få ett hum att du ligger OK. Sedan finns det ju faktiskt ett bokföringsprogram (EFRedo) där man kan ta ut sin f-skatteskuld i varje enskilt ögonblick. Men även denna använder ju ett antal förutsättningar för att ge resultatet. Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.