Senaste inläggen
Klantat mig med fakturor i bokföringenTvå verifikat i bokföringen för 2014 ligger på kreditsidan i fakturor då dessa är betalda. Däremot har jag först nu sett att dessa fakturor skapades, skickades ut och bokfördes under 2013 i december. Alltså blir det nu minus i 2014 under fakturor, och i bokföring 2013 har jag ju gjort bokslut/deklarerat och fakturor står på noll. Så någonstans har... |
|||
Företagsnamn, Hjälp!
Jag är på g att starta upp en enskild firma där jag ska erbjuda utbildning i förebyggande arbete gällande alkohol- och narkotikarelaterade problem. Utbildningsmaterialet är Prime for life. Jag tänker vända mig till företag, gymnasieskolor, kommuner etc. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp med slagfärdig slogan.
Som rubriken lyder, behöver tips på en slagfärdig slogan för mitt företag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vi söker Dam/Herr kläder,, Sports/tränings kläder, Märke varer
Vi söker kvalitets kläder också sports kläder, Dam/herr till Ryssland, varupartier. Vi vill bara ha orginal varer och märkevarer. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Reklam i skyltfönster
Brukar reklam man sätter upp i skyltfönster på en lokal ge bra effekt? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Feedback på hemsida för webbyrå
Hej, Kategori: E-handel |
|||
DynaMate Industrial Services söker en driven KAM-säljare i Sto
DynaMate Industrial Services verkar inom affärsområdena Enginering, Fastighetsservice, Industriservice och Entreprenad gentemot industri och fastighetsägare. Bolaget är ett helägt dotter-bolag till Scania CV AB. Vi har 350 anställda och omsätter 400 MSEK. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföring av felaktig faktura
Hej! |
|||
Uppdrag: Kundtjänst/kundservice - med eller utan merförsäljning
Vi är ett svensktalande callcenter i Barcelona - som söker efter fler spännande projekt! Vi har redan fyllt vårt nuvarande säljprojekt och är up and running. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Reseräkning i SEK, NOK och DKK
Hej! |
|||
Utgående moms i Sverige hos utländska bolag?
Om man exempelvis driver ett Cypriotiskt eller Maltesiskt bolag och uppfyller skatteverkets krav för "väsentlig anknytning", betalar man då 25% i utgående moms på försäljningen man har i Sverige? |
|||
Avtal för säljare, per värvad kund eller annat upplägg
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Uträkning av säljarprovision
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Rättsfall om utmätningar på lösa grunder.
En klient har under några år inte kunnat lämna in moms- och skattedeklarationer, och som en följd av det blivit skönstaxerad. Han har dock betalat in regelbundet till skattekontot för att täcka det som han uppskattade skulle behövas. Dock är ju då skönstaxeringarna på högre belopp, så det har uppstått en större skuld på skattekontot. |
|||
Godkänd revisor?Jag vill gärna ta reda på en sak omkring sökning av revisorer. Jag har startat eget företag som revisor och undrar om något. Vill man egentligen ha en godkänd revisor när man letar efter en revisor? Jag kommer att bli godkänd revisor om 3 år och det är viktigt för mig att förstå hur det fungerar. |
|||
Vilka vänder jag mig till?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Betala 2 billigare aktivitetskort istället för ett dyrt
Hej, |
|||
Import från USA
Hej! Jag har precis startat enskild firma och är osäker hur jag ska bokföra en av utgifterna jag haft innan verksamhetens start. Utgiften i fråga gäller import av verktyg från USA där själva verktygen kostade 72,50 dollar och frakt till Sverige 47,65 dollar, alltså totalt 120,15 dollar. |
|||
Nora Systems AB söker en Dansktalande Customer Developer
Kan du danska? Gillar du att nosa rätt på affärer? Har du erfarenhet av inside sales? Då har vi jobbet för dig. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Försäkringskassan söker en Områdeschef i Göteborg.
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning. Kategori: Söker/eftersöker |
|||