Senaste inläggen

Driva vidare eller lägga ned?

Hej,
Jag driver en liten webbyrå med en kollega söder om Stockholm.

Min kollega har nu bestämt sig för att begära eget utträde och jag står nu i valet och kvalet att lägga ned verksamheten, göra om handelsbolaget till en enskild firma eller att driva det vidare med en ny delägare.

Så jag skulle behöva er hjälp a...

Kategori: Allmänt

Plantagen is looking for a Product Developer

From a leading position as the largest destination of plants in Scandinavia, Plantagen is now taking it to the next level. Do you want to be a part of this journey and improve everyone’s life with plants?

We are looking for a Product Developer who can build a customer-oriented, commercial product range for Plantagen in the a...

Kategori: Söker/eftersöker

Plantagen is looking for Product manager

From a leading position as the largest destination of plants in Scandinavia, Plantagen is now taking it to the next level. Do you want to be a part of this journey and improve everyone’s life with plants?

We are looking for someone who wants to work as Product Manager in the Design business area. The position is at Group lev...

Hur bokföra varuinköp?

Hur ska bokför jag inköp av varor gjorda med privat VISA kort i min enskilda firma?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Köp av dator för enskild firma.

Hej.

Kan man föra in en i detta fallet dator som är köpt iår till en firma efter man gjort inköpet om den startas samma år som datorn är köpt ?

Jag kommer eventuellt köpa in en dator som jag hittat men jag har inte tänkt dra igång min enskilda firma förren efter sommaren, är detta OK och möjligt att göra för att kunna...

Kategori: Inköp

Lurad på Blocket!

Då var det min tur att bli lurad på Blocket! Jag är självklart väldigt besviken och kan absolut inte förstå hur en sådan person är funtad. Köpte en kontrollenhet till mitt nya kassasystem, betalade in pengarna på personens konto och efter det fick jag aldrig några svar på mejlen...

Så då började jag leta efter information om säljare...

Hur bokförs skatteåterbäring Enskild Firma

Hej har ett heltidsjobb som anställd och skulle få tillbaka ca 30.000:- enligt den förenklade deklarationen, har även enskild firma och när jag deklarerade underskottet på denna firma räknade skatteverket ut att jag kulle få tillbaka totalt ca 80.000:- hur bokförs detta?

Callcenter söker uppdrag

Hej

Jag har precis bestämt mig för en omstart för mitt callcenter företag.

Tanken är att jag ska anställa 5-10 personer, men vill först starta upp detta själv en tid!
Jag har jobbat som säljare i snart 8 år har även under denna tid varit säljchef/sälj-coach.

Så, är ni i behov av ett callcenter s...

Skall du starta callcenter?

Skall du starta ett Callcenter?

Datorer, skärmar mm.säljes som skulle passa perfekt för ett nystartat Callcenter. Jag har ett 10-tal arbetsstationer som jag vill bli av med.

Hör av er via PM

Kategori: Till salu

Investeringsråd?

Hej, jag vill investera en mindre summa pengar (5 000 - 10 000 kr).
Vilka är era bästa tips? Är inne på fonder i Robur men det kanske finns fler och bättre alternativ? Pengarna kan bindas men inte på så lång tid... max ett år.

Marmelader!

Hej!
Jag har marmelader till salu. De är gjorda på mathantverksmässigt vis. Dvs de görs endast 4 liter åt gången. Marmeladen innehåller: fikon, lagerblad, citron, pektin och socker. Varje burk innehåller 130 gram.
Ordinarie inköpspris är 25:- men nu säljer jag dessa för 19:-

200 burkar Fikonmarmelad med lagerbla...

Kategori: Till salu

Problem med faktureringen

Hej!
Har startat eget för ca 6 månader sen och jobbar som konsult. Tar betalt 600kr/timme (á pris) och har utfört 5 fakturor, alla för samma företag. Ny har mottagarens bokförare kontaktat mig, jag har räknat fel alla mina fakturor.
Jag räknade så:
6 timmar x 600kr= 3600kr
Moms 25%=900kr
Summa att betala 3600kr<...

Ahlsell söker en Försäljningschef Klimat i Stockholm.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El och Verktyg & Maskiner. Koncernen har en årlig omsättning om cirka 21 miljarder SEK och cirka 4 800 anställda.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Söker feedback på vår webbutik

Som rubriken lyder söker vi feedback på vår webbutik.

Den är dock inte 100 % klar ännu och vi arbetar fortfarande med kassa, varukorg, Hem, meddelanden på engelska
men skulle vilja ha lite feedback från andra företagare.

Observera att dem tomma kategorierna kommer att uppdateras med produkter så snart bildern...

Kategori: Feedback

Söker feedback på vår webbutik

Som rubriken lyder söker vi feedback på vår webbutik.

Den är dock inte 100 % klar ännu och vi arbetar fortfarande med kassa, varukorg, Hem, meddelanden på engelska
men skulle vilja ha lite feedback från andra företagare.

Observera att dem tomma kategorierna kommer att uppdateras med produkter så snart bildern...

Kategori: E-handel

Hur säljer jag in mitt klädesmärke till butik?

Hej

Jag funderar på att starta ett klädesmärke och har några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med?

Hur får jag ut mitt klädesmärke på marknaden. Kontaktar man butikerna direkt? Finns det något organiserat event där man kan träffa återförsäljare och sälja in sitt märke?

Hur fungerar det med en a...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Eftersöker seriösa TM-byråer för uppdrag omgående

Hej!

Sveriges Söktjänst är en Google-Certifierad partner som bl.a. bygger hemsidor åt företag samtidigt som vi hjälper dem att optimera sina hemsidor för att på så sätt få våra kunder att synas väldigt högt upp på Google. Vi hjälper även e-handlare att optimera sina hemsidor.

Vi säljer utöver detta även marknadsunder...

Skatta som välgörenhetsorganisation

Hej!

Jag undrar ifall man behöver betala någon skatt som välgörenhetsorganisation? Och ifall det finns några regler man behöver följa osv för att inte behöva betala skatt.

Har försökt att söka men hittar inget angående detta, så ett grundligt svar eller länk hade varit snällt.

T.ex om man får något fö...

Rätta fel i förra årets bokföring?

Kan man rätta felaktigt bokförda poster efter årsbokslut och deklaration? Hur gör man då, om man exv vill göra en rättningsverifikation på en eller flera poster bokförda under 2013? Exv poster som man senare upptäcker inte borde bokförts alls, samt poster som konterats utan moms pga missförstånd, men som borde konterats enligt omvänd momsskyldighet...

Ombilda EF till AB ? (panelens råd/synpunkter önskas)

Hej!
den 1/11-13 startade jag en enskild firma med affärsidén att bistå andra företag med teknisk konsultation (se min hemsida)
Jag har ett förlängt 1á räkenskapsår dvs gör mitt första bokslut vid kommande årsskifte
Rörelsen har gått mycket bra och jag har från första dagen haft mer än full beläggning.
I princip så sälje...