Senaste inläggen
Uträkning av säljarprovision
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Rättsfall om utmätningar på lösa grunder.
En klient har under några år inte kunnat lämna in moms- och skattedeklarationer, och som en följd av det blivit skönstaxerad. Han har dock betalat in regelbundet till skattekontot för att täcka det som han uppskattade skulle behövas. Dock är ju då skönstaxeringarna på högre belopp, så det har uppstått en större skuld på skattekontot. |
|||
Godkänd revisor?Jag vill gärna ta reda på en sak omkring sökning av revisorer. Jag har startat eget företag som revisor och undrar om något. Vill man egentligen ha en godkänd revisor när man letar efter en revisor? Jag kommer att bli godkänd revisor om 3 år och det är viktigt för mig att förstå hur det fungerar. |
|||
Vilka vänder jag mig till?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Betala 2 billigare aktivitetskort istället för ett dyrt
Hej, |
|||
Import från USA
Hej! Jag har precis startat enskild firma och är osäker hur jag ska bokföra en av utgifterna jag haft innan verksamhetens start. Utgiften i fråga gäller import av verktyg från USA där själva verktygen kostade 72,50 dollar och frakt till Sverige 47,65 dollar, alltså totalt 120,15 dollar. |
|||
Nora Systems AB söker en Dansktalande Customer Developer
Kan du danska? Gillar du att nosa rätt på affärer? Har du erfarenhet av inside sales? Då har vi jobbet för dig. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Försäkringskassan söker en Områdeschef i Göteborg.
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Försäkringar för enskild firma
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra nervärdering och försäljning av varulager
Hej, |
|||
Sälja muffins och munkar under festivaler ! lönsamt??????
Hej ! Kategori: Off Topic |
|||
Kundervård
Hittar nya kunder men sen dröjer det för lägen mellan inköpen(1/1-14 köp 1 till köp 2 1/3-14) (Säljer alkohol till krögare) Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Glömt att använda 2650 konto!
Hej! |
|||
Nystartsjobb - hur beräknar jag arbetsgivaravgiften?
Jag tror jag blivit dragen ordentligt vid näsan av Arbetsförmedlingen. De lovade med 17950 kr om jag anställde en person på nystartsjobb. Fick beslut att jag "bara" skulle få 10105 kr i bidrag på en bruttolön på 16080 kr.
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||
Hjälp med och avsluta företag
Skall lägga ner företaget nu tänkte jag men skulle behöva några råd om hur man bäst går tillväga. Kategori: Allmänt |
|||
Betala för tjänst utförd utomlands
Jag driver en enskild firma där jag konsulterar inom spelprogrammering men jag skall nu släppa första egenutvecklade spelet till mobil, som hjälp har jag bland annat en individ från Colombia som sitter där och jobbar mot en procent av vinsten. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokslut - Förskottsbetalning från kund - något att bita i
Då var det dags igen. |
|||
Citerus söker en Affärsutvecklare i Stockholm.
Skapa enastående affärer på Sveriges bästa arbetsplats Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Omföring årets resultat och eget kapital
Hejsan, |
|||
Förvirrande deklarationsdatum...
Nytt för i år är ju att deklarationstidpunkterna är mer utspridda för juridiska personer, dvs AB och HB/KB. |
|||