Skatt men inte anställd
Vet inte hur jag ska skriva, men jag blir lite kluven till förtag där man kan utföra tjänster som det betalas skatt på, av mig, men att man inte är anställd.
Måste man inte ha någon anställningsform om man betalar skatt, eller om det nu är förtaget i fråga som betalar skatt för mig?
Man säger bl.a:
[color=#880000]HUR MYCKET TJÄNAR JAG PER TEST
[/color]"Ersättningen per test är 100 kr. Hur mycket som kommer in på kontot beror på hur mycket skall du skall betala i skatt. Det handlar vanligtvis om ca 70 kr som sätts in på kontot. Ett test som blir reklamerat av mottagaren eller av någon anledning är ofärdigt ger ingen ersättning."
[color=#880000]ÄR JAG ANSTÄLLD PÅ TWEAKY?[/color]
"Nej."
[color=#880000]
JAG BETALAR MINDRE I SKATT, FÅR JAG FORTFARANDE 70 KR?[/color]
"Eftersom alla utbetalningar sker automatiskt, dras även skatten automatiskt. Om det finns några speciella omständigheter som ändrar din skattesats, kommer du få tillbaka i samband med deklarationen."
- Hur fungerar det?
- Är det tillåtet?
- Hur ser ni på saken
Måste man inte ha någon anställningsform om man betalar skatt, eller om det nu är förtaget i fråga som betalar skatt för mig?
Man säger bl.a:
[color=#880000]HUR MYCKET TJÄNAR JAG PER TEST
[/color]"Ersättningen per test är 100 kr. Hur mycket som kommer in på kontot beror på hur mycket skall du skall betala i skatt. Det handlar vanligtvis om ca 70 kr som sätts in på kontot. Ett test som blir reklamerat av mottagaren eller av någon anledning är ofärdigt ger ingen ersättning."
[color=#880000]ÄR JAG ANSTÄLLD PÅ TWEAKY?[/color]
"Nej."
[color=#880000]
JAG BETALAR MINDRE I SKATT, FÅR JAG FORTFARANDE 70 KR?[/color]
"Eftersom alla utbetalningar sker automatiskt, dras även skatten automatiskt. Om det finns några speciella omständigheter som ändrar din skattesats, kommer du få tillbaka i samband med deklarationen."
- Hur fungerar det?
- Är det tillåtet?
- Hur ser ni på saken