Senaste inläggen

Skolinspektionen söker en Avdelningschef till Skolinspektionen

Avdelningschef till Skolinspektionen i Linköping

Skolinspektionen arbetar med tillsyn och kvalitetsgranskning, handlägger anmälningar och prövar tillstånd för fristående skolor. Fokus i alla Skolinspektionens verksamheter är barns, elevers och vuxenstuderandes lika rätt till god utbildning och kunskapsutveckling i en stimulerande och...

Kategori: Söker/eftersöker

Försäljning till privatpersoner inom och utanför EU.

Hej,

Jag och mina två kollegor ska ge oss in i e-handeln där all försäljning kommer ske enbart till privatpersoner genom vår hemsida.

Min fråga är, finns det någon i detta forum som har någon erfarenhet av hur man går till väga vid internetförsäljning till privatpersoner inom och utanför EU?

Behöver man...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Försäljning till privatpersoner inom och utanför EU.

Hej,

Jag och mina två kollegor ska ge oss in i e-handeln där all försäljning kommer ske enbart till privatpersoner genom vår hemsida.

Min fråga är, finns det någon i detta forum som har någon erfarenhet av hur man går till väga vid internetförsäljning till privatpersoner inom och utanför EU?

Behöver man...

Kategori: Företagande över gränserna

Bokföra Tull och Moms på Inköp av varor utanför EU

Hej!

Jag har precis startat ett handelsbolag med en vän. Jag beställde varor från Kina som jag tänkt och använda i min verksamhet för några veckor sedan. Eftersom att jag köpte varorna privat (företaget var inte uppstartad) använda jag följande konto för att föra över privat tillgång till företag;

Inventarier: 18 000

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hjälp med fraktpriser/avtal samt skötsel av hemsida.

Hej. Jag heter Tomas och har hemsidan www.pitchcare.nu
Jag har tagit över all drift då min partner har hoppat av och behöver hjälp i en del saker. Främst två saker:
1. Fraktpriser, avtal på sidan för att kunna beställa på nätet(det är ju lixom syftet E-handel. Nu brå...

Kategori: E-handel

Egenanställd

Förlorar man mycket ekonomiskt på att vara egenanställd?

Kategori: Allmänt

Fakturera annat företag??

Hej

Jag driver enskild firma och har hittills bara fakturerat privatpersoner, men ska skicka iväg min första faktura till ett annat företag nu snart.. Jag undrar lite hur det funkar med momsen då, lägger jag på 25% på fakturan precis som vanligt? Betalar dem momsen till mig så att jag sedan betalar den i skatt själv, eller kommer do...

Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod!

God kväll,

Söker en vänlig själ som kan ge feedback på www.exnihilio.se

Vad är ditt första intryck? Verkar det vara svårt eller lättnavigerat? Finns all information du förväntar dig att hitta hos en webbutik som en allmän konsument? Vilken del av buti...

Kategori: Feedback

Slåss mot byggnads

Jag har fått ett litet problem med Byggnads som jag inte vet hur man ska tackla.

Den 28 Juli skulle en av mina anställda återkommit ifrån semestern men kom aldrig tillbaka. Jag ringde och skickade sms till honom för att se vad som hade hänt men jag hörde ingenting.

Den 4 augusti får jag ett sms av killens mamma som...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Redovisningsekonom sökes

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor söker en redovisningsekonom.

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv och kommuner samt till internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har c...

Ekonomisk förening eller annan bolagsform?

Hej!
Vi är fyra personer som tänker starta ett bolag för att i första hand göra beställningsfilmer, reklamfilmer och dylikt. Till att börja med i mindre skala, men med målet att kunna försörja oss på detta längre fram. Vi funderar över bolagsform och eftersom några av oss inte har pengar för aktiekapital i ett AB överväger vi ekonomisk fören...

Scrive och pensioner.

Jag skulle bli medlem på dinapensioner.se idag och såg att de skaffat en tjänst som heter Scrive. Vad jag förstår så kan man fylla i en fullmakt och skriva under online utan några papper som skickas hem osv. Läste även att det är många stora företag som använder sig av samma t...

Kategori: Allmänt

Företag utomlands

Hej!

Har lite frågor angående att starta företag utomlands.

Vår tanke är att etablera kundkrets i Sverige och sedan i Norge osv.. Däremot skulle vi gärna vilja flytta utomlands, och har inga problem med att företaget skulle vara registrerat i utlandet

Vill helst betala så lite i skatt heller, känns inte...

registrera lön för gränspendlare

Hej,

Sitter och funderar hur jag ska registrera lön för en gränspendlare (mig själv).

Problemet är att jag ska betala en del skatt till Norge och en del till Sverige.

Den del av arbetet som utförs i Norge ska jag rapportera till Norge och göra löneavdrag enligt norsk skattetabell.

Den del...

Återförsäljare - kläder (50000personer gratis marknadsföring)

Hejsan, jag öppnade ett instagramkonto för 6 månader sedan (@hippiespirits) och den exploderade som en bomb och det tickar in mellan 200-1000 nya följare om dagen och dom älskar bilderna jag lägger upp på kläder från hippie och bohemian stilen.

Nu så vill jag bli återförsäljare för kläder och accessoarer, men jag vet inte hur jag sk...

Kategori: Affärsidéer

Marknadsföra produkt, få in den i detaljhabdeln

Hej alla kloka!

Tänkte be om råd! Har nyligen startat försäljning av en barnprodukt här i Sverige som i regel knappt finns här idag. Genom marknadsföring på Facebook sålde jag en om dagen den första veckan, vilket var över förväntan. Stoppade därefter marknadsföringen då sommaren kom och har legat lågt sedan dess, och givetvis har fö...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Idé! Fota folk i roliga kulisser

Hej!

Jag söker lite respons på en affärsidé jag tänkt genomföra.
Jag tänkte bygga kulisser med plats för folks huvuden, ni har säker sett dem! De ska ha tema efter säsong och högtider. Sedan ställa ut på ställen med mycket folk, helst turister. Jag fotar och skriver ut fotot direkt på plats och säljer för typ 50 kronor. Bilden...

Kategori: Affärsidéer

Krögare eller inom event/arrangemang???

Nu behöver jag er hjälp! ☺

Jag vill nämligen komma i kontakt med en driven och framåtsträvande krögare eller beslutsfattare inom eventbranschen.

Anledningen till detta är att jag håller på att utarbeta ett koncept för restaurang-, hotell- och eventbranschen som leder till högre omsättning, nöjdare gäster, starkare varu...

Marknadskoordinator

Vill du vara med och utveckla Plantagen?

Från en ledande position som norra Europas största destination för växter vill Plantagen nu ta nästa steg.

Vi söker en självständig marknadskoordinator med erfarenhet av projektledning till Plantagen. Du kommer att vara ansvarig för den kommersiella kalendern för Sverige och en...

Analytiker med inriktning innovation och näringslivsutveckling

Arbetsplatsbeskrivning

Myndigheten för tillväxtpolitiska utvärderingar och analyser, Tillväxtanalys, är en statlig myndighet under Näringsdepartementet. Vi har regeringens uppdrag att analysera och utvärdera svensk tillväxtpolitik. Dessutom ansvarar vi för utlandsbaserad omvärldsanalys inom vårt område samt för inernationellt...