När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Han har ett AB och har cirka 20 anställda. Ett taxibolag som ingår i ett av de stora åkerierna i sthlm. Cirka 12 miljoner i omsättning. 20 bilar. Nej inte ett fiffel taxibolag.
Ingen mer person som driver bolaget bara chaufförer som kör. Frun är suppleant i styrelsen och en person till som vad jag förstått driver delar av det operativa chaufförerna.
Svärfar har skött allt kring löneutbetalningar etc.
Jag har inte lyckats få fram mail inloggning för honom. Här lyckats logga in på ett konto och där finns efter att jag betalt bränsle på 100tkr Inga pengar kvar. Moms skall betalas på 100 tkr snart och jag antar löner. Jag har inte ens koll på hur o när pengar kommer in. Jag antar att det kommer stålar månadsvis från taxibolaget hans firma är ansluten till.
Chaufförerna kör som vanligt.
Vad ska jag göra? Detta kan gå snabbt utför, kan man ta in ngn som hjälper till att styra upp detta, tips på var man vänder sig.
Helst skulle vi vilja sälja bolaget, men taxibolag gissar jag är svårsålda.
Hej!
Jobbig situation.
Jag är inte hundra men kolla med Tingrätten så någon kan bli god man och få tillgång/rättighet att kontakta bank, kunder, leverantörer.
Angående mejlen borde det finnas ett sätt att få tillgång till den om ni kontaktar leverantören, eller om det går att nollställa/beställa nytt lösenord och få det skickat till annat konto genom att bekräfta med sms.
En jurist borde med ha koll på detta och vad som ska göras.
Frun är suppleant i styrelsen och så är även person x, som driver operativa delen .
Vad händer vid dödsfall, får frun rättigheterna i styrelsen eller kan likväl den andra suppleanten få det?
Det brukar ju vara just för en sån här situation man har en suppleant, som träder in. Men hur det blir när det är två, det vet jag inte, har aldrig stött på det.
Det som behöver göras först och främst är ju att du eller frun går in som styrelseledamot och firmatecknare. Eller att frun skrivs in som extern firmatecknare.
Det är bara att skicka in en ändringsanmälan till bolagsverket tillsammans med ett protokoll från bolagsstämman där aktieägarna bestämmer om en ny styrelse.
Ändringsanmälan behöver bara skrivas under av den som tillträder. Men protokollet behöver ju en underskrift av nuvarande ägare.
Det här behöver ni göra omgående, så att nån kommer åt alla kontakter med banker osv.
Säg till om du behöver hjälp.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.