Senaste inläggen
Vad gäller vid tjänsteresa?
Hej är kommer en noob fråga från en nystartad 🙂 |
|||
Träningsanläggning för kvinnor
Måste p ga personliga skäl sälja min klubb! Är du intresserad av kost och träning så är detta tillfället för dig att till ett väldigt attraktivt pris "ta över" en träningsanläggning speciellt för kvinnor. Kategori: Till salu |
|||
Löneutbetalning till vem man vill?Hej. Vi har ett AB där den ena partnern jobbar och den andra inte gör så mycket förutom att stå som ensam ägare för företaget och sköter således det mesta i pappersväg. Om den som jobbar vill få sin lön utbetalad på den andre, som äger företaget. Finns det egentligen något hinder för detta?.. Är det lagligt eller inte?. Tacksam för responsen. /Lars Kategori: Allmänt |
|||
Problem med hundar
Hej! |
|||
Redovisningsekonom söker uppdragHej Jag heter Haissam Carlo. Är nyexaminerad redovisningsekonom från yrkeshögskola i Stockholm. Har startat en enskild firma Feb 2015. Söker uppdrag som redovisningskonsult. Jag kan hjälpa ditt företag med allt inom redovisning. Jag kan ta hand om din företagsekonomi från Ax till limpa, eller med bara vissa delar. Tveka inte att kontakta mig om ni... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kvalificerad aktie
Hej! |
|||
Skriva av startkostnader av hemsida
Hejsan! |
|||
Hjälp med momsnolltällning
Jag behöver hjälp med att fatta hur jag ska nollställa momsen vid 2014 års slut. Min bokföringshjälp sen 4 år har inte möjlighet att assistera mera och måste nu få hjälp då det är några saker jag inte fattar. |
|||
BÖKFORING; cash payments-bank deposit
Hello, |
|||
Kompanjonsavtal m.m
Hej! |
|||
Måste jag ta ut lön ur mitt AB?
Hej. |
|||
Google Kommer Att Prioritera Mobilanpassade Webbplatser!
Rykten har cirkulerat en tid. Varningssignaler har funnits. Och, från förra veckan, är nyheten officiell: Google vill att du ska mobilanpassa din webbplats. Kategori: E-handel |
|||
Hur bokföra låneavskrivning?Jag fick för några år sedan ett förmånligt lån på 5 000 kr från en förening. Lånet bokförde jag på konto 2840 Låneskulder. Lånet var räntefritt och löpte tills vidare. Idag har föreningen meddelat att de helt avskriver lånet. Jag får alltså behålla pengarna. Hur bokför jag detta? Ska jag skatta för lånet? |
|||
Starta eget bidrag - HJÄLP
Hej, jag har ett litet problem och jag hoppas att någon kan komma med ett gott råd. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Begära omprövning av deklaration efter skatterevision
Finns det nåt som hindrar att man begär en omprövning av sin deklaration om man blivit upptaxerad efter en skatterevision? För att kunna lägga mer i expansionsfonder eller periodisering och på det sättet klara ut den ökade skatten. |
|||
Moms eller inte
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Några frågor angående bokföring vid årskiftet
Hej, |
|||
Använda privatkonto på banken till företagetUndrar när man startar ett kommanditbolag och ska fakturera till kunder, måste man ha ett bankgiro eller kan man använda sitt eget kontonummer? |
|||
Problem att redigera i gratis fakturamall
Hej, |
|||
Traktamente och lunch praktikant
Vi ska ha praktikant hos oss några veckor. Det blir en del övernattningar och resor då han bor på annan ort än företaget. |
|||