Sekretessavtal/NDA
Situation: Jag har en svensk kille i Kenya som jag tänkte använda för att scauta upp offshore utvecklare. Han har kompetensen och jag har jobbat med honom förut. Jag ska skicka specen på appen till honom. Frågan är nu om jag kan använda ett standard sekretessavtal som går att googla fram men byta ut organisationsnummer mot personnummer och få det att gälla två personer emellan?
Kan jag sen som privatperson skriva ett likadant avtal med byrån? Gäller det trots att de är baserade i Kenya och inte har svensk koppling? Jag är i nuläget inte intresserad av bolagsbildning. Om det krävs kan så ske.
Har ni några bra avtalslänkar på sekretessavtal som ni tycker är bra och kanske själva använt?
Med hopp om svar.
Niklas
Kan jag sen som privatperson skriva ett likadant avtal med byrån? Gäller det trots att de är baserade i Kenya och inte har svensk koppling? Jag är i nuläget inte intresserad av bolagsbildning. Om det krävs kan så ske.
Har ni några bra avtalslänkar på sekretessavtal som ni tycker är bra och kanske själva använt?
Med hopp om svar.
Niklas
Niklas Gerholm