Senaste inläggen
Frågor innan företags-start
Hej ! Kategori: Affärsidéer |
|||
Porto - i bokföringen o på faktura
Hej! |
|||
Moms vid köp för privata medel?
Hej alla! |
|||
Tror jag har en grym plan, men behöver uppbackning
Jag var i tagen att starta eget för ett år sedan men planerna dog ut. Nu sitter jag här igen, än mer sugen på att starta än någonsin och jag tror jag har en mycket bättre plan idag än för ett år sedan även mer erfarenhet då jag jobbat hos en som har enskild firma och fått total insikt i vad att ha eget företag innebär. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföringsfråga: Fixa klantighet
Hej, en ganska ny företagare undrar: |
|||
Intressekoll Domännamn
Hej Kategori: Domäner till salu |
|||
Hur och när bokför jag valuta vinster och förluster?
Valutan på mitt paypal är USD och vi säger att USD är värd 7 SEK. Jag får en betalning till paypal på 100 USD inkl moms. Jag bokför såhär: |
|||
Vidarefakturering
Hej! |
|||
Semesterlöneskuld i eget aktiebolag
Jag undrar hur folk resonerar kring att bokföra semesterlöneskuld i eget aktiebolag där man bara har sig själv som anställd. |
|||
Söker skribent med fast lön
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Förslag på bokföringsprogramHar startat nyligen ett AB och behöver nu ett bokföringsprogram. Jag vill helst att den ska vara webbaserad. Dessutom vill jag att en konsult ska vara tillgänglig och hjälper mig vid behov. Uppskattar om ni kommer med några tips och råd. |
|||
Vad utgör Eget kapital?
Hej, |
|||
Partner till ett e-handelsföretag sökes.Pga av utlandsflytt sökes partner i Sverige för en redan pågående verksamhet. Bra omsättning som går att utveckla, maila för mer info, liten egen kapitalinsats krävs. Kategori: E-handel |
|||
Bokföra korttidsinventarie som anläggningstillgång
I ett exempel på sidan Bokföringstips bokförs en dator som en korttidsinventarie och en skattemässig direktavskrivning görs direkt, se under rubriken "Exempel: bokföra dator som är förbrukningsinventarie som tillgång (fakturametoden)" här. |
|||
Bokföra bort outnyttjad Kreditfaktura
Hej, |
|||
Reglerad/styrd prissättning från leverantör
Hej! |
|||
Dieselstölder från entreprenadmaskiner.
Har en "grund-idé ", vad gäller förhindrande av dieselstölder ur/från diverse entreprenadmaskiner, farmartankar osv. Kategori: Affärsidéer |
|||
Lägsta Aktiekapital innan det är för sent.
Hej |
|||
Sälja skrivaren till sig själv
Hej |
|||
Sälja skrivaren till sig själv
Hej Kategori: Allmänt |
|||