Senaste inläggen
Upphörande av leasingavtal, första förhöjd leasingavgift
Hej, Kategori: Nyheter |
|||
Rättning av skatt, enskild firma
Hej, |
|||
Bilförmån vid upplupna lönekostnader
Hej, |
|||
Hur bokföra leverantörsbonus?
Jag får en kreditfaktura från leverantör som avser bonus på förra årets inköp. Hur skall jag bokföra denna? Momsen måste ju komma i rätt period, och själva reduceringen av varukostnad på förra året? |
|||
Inventarier bokförda som som förbrukningsinventarier?
Hej! |
|||
Återkommande utgifter – Förenklingsregel K2
Hej, i BFNAR 2008:1 så står följande: |
|||
Hur bokföra vara som delägare säljer på vår webbshop?
Jag driver en webbshop med en partner. Ibland vill vi sälja begagnade varor som vi lägger ut i shopen och som sen säljs som vanligt, dvs det kommer in pengar på bolagets konto. Hur gör man om den som lagt ut varan vill ha ut betalning för varan när den är såld? |
|||
Kan man slippa gå till banken och sätta in kontanter såhär??
Hej! |
|||
Fakturera varandra - hur bokföra?När jag gör gemensamma gig med andra musiker, vill arrangören ofta att hela gaget faktureras av en av oss, och sedan får vi fakturera varandra för att få vårt enskilda gage. Men under vilket konto bör jag bokföra detta när jag betalar en faktura från en annan musiker? "Övriga kostnader"? "Övriga externa tjänster?" |
|||
Upplupna semesterlöner, arbetsgivaravgift
Hej, hur ska arbetsgivaravgiften för upplupna semesterlöner hanteras när den anställde har annan arbetsgivaravgift än den vanliga på 31,42%? |
|||
Bokföra flera betalningar från privatkonto
Hej allihopa! |
|||
Hur bokför man e-handel
Hej, jag har fått ett uppdrag att driva en e-handel och eftersom jag bara är 18 år gammal så har jag väldigt lite kunskap inom bokföring. |
|||
Påslag på material
Hej på er. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Varning för Bolagsupplysningen
Fick ett brev idag från Bolagsupplysningen. En bluff där det i det finstilta står att man får betala en årskostnad på 4795kr. Kategori: Allmänt |
|||
Överlåtelse av leasingavtal, första förhöjda leasingavgiftHej, jag har hand om redovisningen för en enskild näringsidkare och ett aktiebolag där leasingavtalen för tre leasade fordon överlåtits från enskilda till aktiebolaget. Alla tre leasade bilar hade första förhöjd leasing kvar som tillgångar. Inga transaktioner av något slag gjordes mellan bolagen vid överlåtandet utan avtalen skrevs bara över. Den... |
|||
Vad vet ni om onecoin?
Får in en del frågor om rådgivning kring onecoin, och vore tacksam om nån har erfarenheter att dela med sig av. Kategori: Allmänt |
|||
E-handels samarbete?
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Fakturera mellan egna företagJag och min kollega äger 50% var i ett Aktiebolag och 50 % var i ett handelsbolag min fråga är om handelsbolaget kan fakturera aktiebolaget för ett uppdrag som bara aktiebolaget kan utföra förutsättningen är att aktiebolaget fakturerar kunden? |
|||
Hur bokföra utbetalning från skattekonto till utbetalningsavi?
Vi fick nyligen lite återbäring för arbetsgivaravgifter från Skatteverket. Detta har jag bokfört. Men eftersom vi inte föranmält vårat bankkonto till Skatteverket så betalades pengarna ut från Skatteverket via ett utbetalningsavi och alltså inte direkt till Företagskontot. |
|||
Hur bokföra omprövningsbeslut från skatteverket?Mitt företag fick nyligen ett omprövningsbeslut om arbetsgivaravgiften där vi fick tillbaka 2000 kr till vårat Skattekonto. Hur (på vilka konton) bokför jag detta? |
|||