Senaste inläggen
Hur redovisa skatt som betalas in först året därpå?
Hej! |
|||
Tips på ideér för näthandelHej, jag studerar just nu näthandel och tyckte väl det var kul från en början men nu ska man lägga upp sin affärsidé och jag kan inte hitta någon idé jag tror är hållbar där jag kan fylla något behov som andra sidor inte kan. Ingen bra inställning kanske men just nu st&ar... Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra felaktig återbetalning
Hej, jag har klantat mig: |
|||
Bokföra lager och jordbruksfastighet
Hej! |
|||
Konsten att tjäna pengar på ett Gästrum?
Vill ha ut det på långtid för att slippa oönskade släktingar som jag inte får säga nej till annars. Kategori: Affärsidéer |
|||
Utforma köpeavtalHar ett nystartat företag verksamt inom husförsäljning. Som nystartad är ju inte plånboken direkt stor. Måste man använda sig av jurist/advokat för att utforma köpeavtal? Hittat en del mallar men vad jag fått höra blir dom fel av olika anledningar. |
|||
Hur bokför jag privata utlägg för företagetHej, om jag gjort privata utlägg för mitt aktiebolag, kan jag helt enkelt kompensera mig själv med motsvarande belopp från aktiebolaget? Om ja, hur bör jag bokföra det? |
|||
Konsulta utan anställningHej, jag är delägare i ett aktiebolag där jag är VD. Jag funderar på att ta in lite extra inkomster till bolaget genom att konsulta. Min fråga är; behöver jag vara anställd för att göra det eller kan jag göra det som "arbetande VD". Och hur är reglerna gällande andra direktörer i bolaget? Kan de konsulta och fakturera kund utan en faktisk anställni... |
|||
Deklaration
Hej , |
|||
Sommarpresent till kunder
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Aktieägartillskott
Hej! |
|||
Expansion av svenskt AB inom EU - först ut Spanska marknaden
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Podcast för företagare
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Deklaration - förenklat uppgiftslämnande ?
Håller på med deklaration. |
|||
Två frågor om "Eget kapital" i balansräkningen.
Hej |
|||
Bokföra periodskort för delägare
Hej, |
|||
Kvarskatt för 2015. In i maj eller efter skattebesked?
Nu deklarerat för 2015 och konfunderad rörande kvarskatt och inbetalning av densamma. |
|||
Leasingbil - Förmånsvärde: Uträkning, bokföring och betalning
Hej allihopa! Deklarationsdags närmar sig och är som vanligt ute i god tid; har en fråga gällande leasingbil som är helt nytt för mig: |
|||
Föra över räntekostnader på min sambo?
Hej, min firma har gått med förlust 2015 med - 86 953 kr. I deklarationen har jag inkomst från tjänst 8 401 kr (tog ett extra jobb i 2015 så därför det låga inkomsten). Har betalat skatt med 2 518 kr. |
|||
Företagsförsäkring
Hej! |
|||