Senaste inläggen
Hjälp med namn till mitt företagHjälp!! Jag har precis registrerat enskild firma☺️ Men jag kommer inte på något bra namn! Jag ska ta över min pappas försäljning av bland annat marmor duvor som sitter på gravstenar. Säljer till stenhuggerier, inte privatpersoner. Det är den största delen av mitt företag men jag kommer även ha en liten nagelsalong hemma. Så två namn får det nog bli... Kategori: Affärsplanen |
|||
Minimera resultat?
Hej, |
|||
Frågetecken kring försäljning bil till eget AB
Hej! |
|||
Tydligen finns reklamskatt..
Hej, jag har stött på punktskatter reklamskatt med mitt lilla företag. Har fakturerat ca 70000 ex moms för reklamplatser i år. |
|||
Bygga hus privat men driver byggverksamhet i AB
Hej, |
|||
Bokföring av förskott och slutfaktoror
Driver ett AB och bokför enligt bokslutsmetoden. Betalade en förskottfaktura till en leverantör i september. Slutfakturan i november. Både från EU-land. Hur bokför jag detta? Ska momsen redovisas i september eller i november. |
|||
Körjournal/reseräkning/Milersättning
Hej, |
|||
Inventering (Lager) på gratis produkter
Har gjort ett varuinköp. Ett återköp begärdes sedan av mig pga strul med leverans. Företaget betalade tillbaka summan. Blev en valutakursdiff (vinst). Mottog dock varan tillslut. |
|||
Dra av momsen, vad menar man med det egentligen?
Jag har hört om vänner som har företag som köper in grejer på företaget istället för att köpa dom privat, då dom slipper momsen. Jag är helt med på att detta inte är lagligt om man avser att nyttja produkten privat. |
|||
HAR DU BEHÖVER ETT LÅN ?
HAR DU BEHÖVER ETT LÅN ? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Söker affärspartner som vill jobba sig till delägarskap
Vi startade www.ekosajten.se i våras men tidsbristen slog till och därför har vi dessvärre inte kunnat lägga den tid och energi som krävs för att driva sajten framåt. Möjligheterna med sajten ser vi dock som stora. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sälja musik via bandcamp
Jag skulle vilja sälja min musik via bandcamp och därmed skaffa ett företagskonto via Paypal. Men jag är osäker på hur det fungerar och om det är giltig verksamhet under min företagsform som är musikerverksamhet samt pedagogisk verksamhet, alltså försäljning av tjänster och inte "varor". |
|||
Förväntad betalningsgrad nykunder
Hej, Kategori: Feedback |
|||
utbetalning av utlägg
Hej, |
|||
Flytta onoterade aktier från privatperson till aktiebolag
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Nu är vi igång, sök ledig lokal, kontor eller fastighet online!
Nu är vi äntligen igång med en ny sida på m2finder.com Kategori: Nyheter |
|||
Fungerar mitt företagsnamn?
Hej! 🙂 Kategori: Affärsplanen |
|||
Bokföra leverantörskreditfakturor utan transaktion?Jag har mottagit en felaktig leverantörsfaktura som kort därpå krediterats i sin helhet. Jag har inte bokfört leverantörsfakturan och ingen transaktion har skett. Behöver jag ändå bokföra fakturan och krediten? |
|||
Korrigera ingående saldon i samband med byte av bokföringsprg
Hej, |
|||
Ang likvidation av företag
Jag har ett företag med mitt ex, han vägrar kommunicera med mig. Vi är två bolagsmän och han är firmatecknare, jag har kontaktat tingsrätt för att få en likvidator för att få hjälp. |
|||