Senaste inläggen
moms med handel utanför eu
Har ett företag så moms har jag koll på i Sverige men hur funkar det om jag vill börja handla mc från USA? Kategori: Allmänt |
|||
Har du tillgång till en etikettskrivare?
Hej! Behöver lite hjälp här...Nån som har tillgång till en etikettskrivare? kanske thermotransfer, zebra etc? I så fall har jag en rulle etiketter som behöver få en text på sig... 🙂 Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra ROT-arbete och Ingående Moms samtidigt
Hej, |
|||
Avdrag för resor som enskild firma.
Hej! Jag har lite frågor angående avdrag i min firma. |
|||
Bokföra pensionsförsäkring
Jag behöver hjälp med att bokföra utbetalning av pensionsförsäkring där olycksfallsförsäkring och premiebefrielse ingår. Så här har jag tänkt: |
|||
Bokföra premiebefrielsepremieHur bokför man premiebefrielsepremie för en sjukförsäkringspremie när det gäller delägare i AB? |
|||
Avdrag kostnad ekonomibyrå/redovisningskonsult - enskild firma
Hej |
|||
Misstänksam - hur kollar jag upp utländskt företag OVH?
Hej Kategori: E-handel |
|||
Ett unikt, skalbart och prisbelönat koncept söker finansiering
Företaget Virtual eTraining Software lanserar återigen ett nytt unikt och skalbart bildkoncept, www.taggis.com, med kunder såsom Norwegian, SAS och Air Berlin m.fl. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Beställ hemlagad mat med app, vad säger lagen?
Har en idé jag tror på mycket.
Kategori:
Affärsidéer
|
|||
Vad kostar det att hyra personal per timme?
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Seriös TM byrå söker nya uppdrag
Vi är ett företag som funnits sedan 2010 och söker idag efter ett nytt uppdrag inom telemarketing. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Återtag av aktieägartillskott, nedsättning av aktiekapital
Ett fåmansbolag som varit vilande i 6 år, ska starta upp verksamhet igen. Balansräkningen ser i runda tal ut så här: Likvida tillgångar 190000, Eget kapital = Aktiekapital 100000, villkorat aktieägartillskott 130000, balanserat resultat - 40000. |
|||
Konvertering omvandla lån till aktier?
Konvertering omvandla lån till aktier? |
|||
TM, Marknadsundersökningar och Winback
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Felredovisat av anlitad (och auktoriserad) redovisningskonsult?
Hej, |
|||
milersättning och trängselskatt
Hej |
|||
beställa produkt från Eu-land, hur gör jag med momsen?
Jag prisjämför en produkt (kameratillbehör) i butik i sverige jämfört med köp via en säljande online-butik på ebay från ett annat eu-land. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Transportstyrelsen trängselskatt tilläggsavgiftHej, vilket konto ska tilläggsavgift (förseningsavgift på 500 kr) för trängselskatt bokföras på? |
|||
Kontera löner
Hej, |
|||