Senaste inläggen
Bokföringshjälp rabatt och öresavrundning
Hej. |
|||
Hur bokföra Skatteplaneringstips i AB #14 - Kostförmån utlägg
Hej! |
|||
inkomstdeklarationOm jag har ett ab och köper in tex foder.sen får bolaget svårt med pengar.och jag betalar denna privat.får jag då något avdrag för denna fakturan i inkomstdeklaration efter som de är köpt till firman. Kategori: Allmänt |
|||
skatteverket gjorde dom tjänstefel?
Jag fick revision på min enskilda firma 2014.då de gjorde hwmbeslk för att leta bokföringsmaterial. Kategori: Allmänt |
|||
Omfattas jag utav LAS?
Hejsan. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Omfattas jag utav LAS?
Hejsan. |
|||
Billigt bankkonto för aktiebolag?
Har ett litet aktiebolag med enbart fem-sex transaktioner per år. |
|||
Bokförings hjälp..
Efter sina 60 första bokförda verifikationer inser man att man har bokfört galet/fel. Söker nu hjälp för att få de hela rätt och undrar hur jag ska kontera denna? |
|||
Leverantörsskulder i tvistJag har nu inför bokslut levskulder som är i "tvist", Man har prefabricerat material som inte har korrekta mått - tvisten ligger i vem som har angivit de korrekta måtten. Vill gärna lägga in dessa summor i balansen, men vilket konto? Pågående arbete känns inte rätt. Inte heller lager. Finns det något konto för de saker som är "snurrande"? |
|||
Ej längre aktuell.. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hög skatt för del av vinst från handelsbolag
Jag jobbar heltid men driver ett handelsbolag vid sidan om. Nu ska jag lämna in min privata inkomstdeklaration. Innan jag har fyllt i bilaga N3A (andel i handelsbolag) står det att jag preliminärt ska få tillbaka ca 7 700 kr. |
|||
Tips på bokföringsprogram
Hej, |
|||
Är detta en bra ide?Raderat. Kategori: Affärsidéer |
|||
Söker affärspartner inom sportsbetting
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Påskrift årsredovisning
Har ett fåmansbolag som består av mig själv som ordinarie styrelseledamot samt en suppleant. Det finns inga fler styrelsemedlemmar. |
|||
Angående momsregistrering
Jag ansökte om att starta en enskild firma och fick frågor från skatteverket angående min momsregistrering. Kategori: Allmänt |
|||
Inköp av grävmaskin på avbetalning med en leasad maskin som inb
Hej |
|||
Hjälp med företag/platser att sälja på, tack!
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Köpa varor från eget AB
Har sökt info överallt, men går bet. |
|||
Ombildning från enskild firma till AB
Hej, |
|||