Senaste inläggen
Hur bokför jag momsen i bokslutet?
Hej! |
|||
Examensarbete gällande familjeföretag (magisternivå)
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Varför måste enskilda firmor applicera kalenderår?
Hej, |
|||
Interrimskuld
Vi bokade en Interrimskuld/Upplupen kostnad år 2013 (2990/6530 - 5000 kr). Vi missade "boka bort" Interrimskulden under 2014. Och nu ligger denna kvar kvar i bokföringen varje år. Bokslut är ju gjorda och omöjligt att gå tillbaka och korrigera. Hur gör vi här och nu?!?!? |
|||
Tjänst från utland v.s. import - vad är fördelaktigast?
Hej! |
|||
Hur "nolla" negativt värde på konto 1510 Kundfordringar?
Jag trodde att jag började bli klar med bokslutet och redo att deklarera men nu har jag konstaterat att jag har ett negativt värde på konto 1510 Kundfordringar, -2 860,50. Jag hittar inte var felet begåtts och jag hade inga kundfordringar vid årsskiftet. |
|||
Ta lån för att starta eget?Hej! Är ny här på forumet och skulle behöva lite tips angående att ta ett lån. Har planer på att starta eget på Malta då det är väldigt låg skatt där. Men för att komma upp till mitt kapital jag har tänkt så måste jag ta ett lån. Någon som bättre erfarenheter av företaget Ferratum? Enligt vad som sägs Kategori: Affärsplanen |
|||
Stara eget på skatteparadis landet Malta?Hej! Är ny här på forumet och skulle behöva lite tips angående att ta ett lån. Har planer på att starta eget på Malta då det ska vara en väldigt låg skatt där. Men för att komma upp till mitt sparkapital så måste jag ta ett lån. Någon som bättre erfarenheter av företaget Ferratum? Enligt vad som sägs på Kategori: Affärsidéer |
|||
Starta nytt AB hjälp av kapital från befintligt AB.
Hejsan! |
|||
Underlerkonsut åt konkurrent
Jag driver ett konsultföretag där jag utför tjänster åt privatpersoner åt mindre företag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Förpackning
Har en produkt som jag hittills sålt till privatpersoner i en webshop förpacknings löst. Nu är det dags att växla upp och jag behöver ta fram en förpackning till produkten för att kunna säljas i fysisk butik. Kategori: Allmänt |
|||
Bokfört på fel konto
Hej, jag upptäckte vid en avstämning att jag istället för att bokföra på konto 1931 har bokfört på konto 1930. |
|||
Räknas återbetald moms som intäkt/överskott i enskild firma?
Tjena! |
|||
HJÄLP! Vad ska man ta i pris? Konsult, enskild firma.
Hej. Kategori: Affärsplanen |
|||
bokförda inköp
Hjälp! |
|||
Erbjuda förmånsbil till anställda
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Gåva/sponsring till företag?
Hej, |
|||
Import från Kina
Hej! Jag har en fråga (i studiesyfte) hur jag räknar ut mitt försäljningspris. Här är alla kostnader när jag importerar ifrån Kina plus hemtagningskostnader i Sverige. Ser det rätt ut? Är 146,96 den totala varukostnaden eller ska jag räkna på något annat sätt? Och för att få mitt försäljningspris lägger jag ju på en påläggsmoms, är det klart då?
Kategori:
E-handel
|
|||
Ombildning av enskild firma till AB - The complete guide
Hej! |
|||
Starta eget trots att liknande företag redan finns?
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||