Senaste inläggen
Anställda med endast provisionsbaserad lön
Funderar på att starta ett aktiebolag som skall syssla med försäljning. |
|||
tips på företagsnamn önskas
Hej alla kreativa! Jag fick reda på idag att mitt önskade företagsnamn är skyddat av upphovsrätten, fast det finns en nätshop som använder det och gav ingen träff hos prv heller när jag sökte, att det skulle vara namnskyddat. Kategori: Feedback |
|||
Resa som frilansfotograf
Jag skulle vilja åka på resa med familjen och betala med firman. Är detta möjligt? |
|||
Anställa personal på deltid till enskild firma
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Svea företagslån nystartat företag
Ingen säkerhet, affärsplan eller budget krävs ?? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Redovisningsbyrå i Stockholm
Hej! |
|||
Avdrag för förpackning
Hej! |
|||
Dra av för inköp från t ex icke EU-land
Hej, en fråga och ngn fundering. |
|||
Bokföra "partial refund" från USA.
Jag har en fråga angående om hur man bokför man får en "partial refund" för en programvara/tjänst som köpts och levererats via nätet från ett företag i USA? |
|||
Värdering av nystartat företag för sälja ägande %
Hej! Jag undrar om någon vet hur man räknar ut, eller gör för att sätta ett pris på sitt företag som ej ännu startat. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Försäljning av företag
Hej, |
|||
Vilken bolagsform ska jag välja?
Hej! |
|||
Köpa ut aktieägare med bolagets egna medel
Hej, |
|||
Arkivering av bokföring
God dag, |
|||
Bokföra moms
Hej. Har nu beställt hem varor från ett företag som har huvudkontor i nederländerna. Tänkte inte riktigt på vart dem låg osv eftersom dem hade en svensk text på hemsidan. |
|||
Sälja lagerbolagKöpte ett lagerbolag för två år sedan. Har dock inte börjat bedriva någon verksamhet i bolaget och hela aktiekapitalet finns kvar i kassan. Jag har insett att jag inte kommer att behöva det här bolaget och har börjat fundera på att göra mig av med det. Då likvidation verkar långdraget och krånligt kollade jag på företag som erbjuder avveckling. Der... Kategori: Allmänt |
|||
Företagslistor till salu
Hej! Kategori: Till salu |
|||
Förmånsbil i eget aktiebolag
|
|||
Förmånsbil i eget aktiebolag
Hej ! |
|||
Tips på enkelt faktureringsprogram?
Hej! |