Senaste inläggen
Varför ta mer för företag än privatpersoner? Fakturering
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Giltighet offert: beställning / leverans
Hej, |
|||
Jobba från landställetHej! Har inrett kontor i separat byggnad (används till 100% som kontor) på landstället, företaget betalar även låg hyra för det. Har inget kontor i övrigt jag hyr/betalar för. Är huvuddelen av tiden på landet/kontoret där. Kan företaget betala mina bilresor till och från bostadsorten/Stockholm ( ca 9 mil) samt parkeringsavgift när jag jag är på kun... |
|||
Trading
|||
Bokföra frakt när part i utlandet betalat den
Hej! |
|||
Bokföra tävling?
Hej! |
|||
Bokföra Paypal och MOSS
Jag säljer programvara för musik över nätet. |
|||
Nybörjarfrågor ang bokföring nystarad enskild firma.
Tjo! |
|||
Telestationen stängs!
Om ett år försvinner ADSL, Telia stänger stationen. |
|||
Frågeställning ang aktieägaretillskott mor/dotter bolag
Hej |
|||
SMS-kampanj
Är någon bekant med ett företag som säljer SMS-data / SMS-permissions? Jag letar efter en lista över telefonnummer som kan användas för en SMS-kampanj. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Klädproduktion utomlands
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Kolla upp f-skatt innan betalning?
Har man som företagare skyldighet att kolla upp ifall en fakturerande leverantör har f-skatt? |
|||
Alternativ till Photoshop?Många rekommenderar Gimp som alternativ till Photoshop, jag har vid två tillfällen laddat ner det men kommer inte igång då det står och stampar i sök efter typsnitt, har stått uppemot två timmar innan jag stängt ner. Någon som har förslag på andra alternativ som funkar bättre? Kategori: Inköp |
|||
Önskar tipps & råd vill starta ett AB
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Marknadsföra ett företag (BTB)
Hejsan Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Fakturering momsfri tjänst, ska resekostnad också vara momsfri?
Hej, |
|||
Fråga om pension och eget AB
Hej Om jag lyfter min anmäla pension och samtidigt har både Aktiebolag och enskild firma, kan jag då både utnyttja dom lägre egenavgifterna och aktieutdelning beroende fördelning i bolagen Kategori: Allmänt |
|||
TM-bolag / säljare med F-skatt sökes!
|||
Fråga angående registrering av lager
Hej, |
|||