När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hejsan gott folk, jag driver ett företag och undrar om det är en bra ide att dela reklam och marknadsföra företaget under sommaren. Det är många som säger att alla viktiga chefer har semester och att det inte är lönt att försöka under sommaren. Vad tycker ni är det lönt att marknadsföra under sommaren?
[color=#4444bb]Förstår att du vill sälja till företag.[/color]
Naturligtvis finns det företag vars chefer har semester
och minst lika många företag där så inte är fallet.
Branschen avgör. Det kan aldrig vara fel tid någon gång på året
att arbeta med marknadsföring,
[color=#4400bb]Eftersom du jobbar B2B så kartlägg branschen[/color].
Gör en lista på vilka företag som du vill ha som kund.
Kartlägg dem. kolla och kontrollera. Deras omsättning, lönsamhet,
Företagsledning, ägare o.s.v.
Det mesta är gratis info på nätet,
På vilken nivå finns den som du skall sälja till?
Nästan alltid[color=#000088][/color] finns det en "köpbeslutsgrupp" bakom'
d.v.s.individer som påverkar inköp. Den når du sällan.
[color=#0000bb]Vilken bransch handlar det om?[/color]
Tack för svaret, branschen är inom frukt(fruktkorgar till andra företag). Oftast går de ut på att jag själv går ut och delar flyers till företag vilket har funkat. Kan du ett mer effektivt sätt skulle jag vara jätte tacksam?
Hej Sobhi Ibrahim!
[color=#4400ff]Du har naturligtvis den bästa formen för marknadsföring
när du kan besöka kundämnen personligen . Är du duktig säljare
så finns ingen bättre metod[/color].
Men det är förståss svårt att öka kundbasen mycket. Du hinner
ju bara med ett visst antal besök per dag.
Direktreklamutdelare som SDR och t.ex. Postnord kan ju hjälpa dig
med flygbladsutdelning men dels kostar det mycket och resultatet i form
av köpande kund i förhållande till utdelat material blir mycket
sämre jämfört med ditt personliga arbete.
Jag misstänker att du inte kan dra igång en e-handel satsning på
hundratusentals kronor. Men du måste förståss ha en enkel hemsida
där de som du talat med eller som fått ett flygblad kan gå in och kolla.
[color=#000088]Kan du låta företag få en Prova-På-Korg gratis?[/color]
Man kan ju ringa företag och fråga ”vem som bestämmer om fruktkorgar”
-och fråga om du får mejla bild på fruktkorgarna som du har.
Så har du åtminstone en kontakt att bearbeta. och mejla erbjudanden till.
-vad tror du om detta?
Imre
redaktuellt.n.nu
Hej,
Frukt är så gott, extra krydda till vardagen.
Efter semester läser vi mimdre reklam, brevlåda
full. Brist på tid, mail och förfrågningar viktigt för att hjulet ska snurra.
En idé: Skicka vykort med läskande bild.
Baksida tex: Hoppas ni fått en trevlig semester.
Företagsnamn nr hemsida. Lovar att broschyrer och massa erbjudande i brevlådan lättare slängs.
Kanske anslagstavlan med lite tur
Lycka till frukt äter vi året runt
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.