Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 6 år sedan

Post till kunder och anställda, hur gör man med portot?


Hej,

har en nystartad firma och kommer att fakturera kunder samt skicka post per brev till anställda. Hur gör man med portot då? Har sett att företag ej använder frimärken utan har en stämpel på sina brev, hur fungerar detta? Är det postnord som man kontaktar för att kunna använda sig av detta och får man en stämpel av dem som man betalar för eller hur går det till?
De har ett portoavtal med ett företag. Du hyr/köper en portoprinter som skriver ut portokod på dina brev istället för att klistra på klistermärken. Men fortfarande ett manuellt steg. Alternativt att du köper print, kuvertering, porto, posthämtning av något företag som sysslar med detta, ex strålfors. Båda dessa alternativ lönar sig om du har större volymer brev som skall skickas. Framförallt slipper du bli mätt på frimärksklister :P
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.