Prenumerera
Ekonomi
Vad har Ni för dator i ert företag eller privat?När jag startar mitt företag så vill jag gärna köpa en dator till...det klarar man ju sig inte utan. Ska man köpa en bärbar eller vad tycker Ni? Det ä... Kategori: Inköp |
|||
Skattenyheter 2/05 - förenklade redovisningsregler m.m.!
1. Förenklade redovisningsregler, m.m. |
|||
Kanske nya förenklade redovisningsregler, m.m.I skatteverkets senast nyheter (19/1) skrev de bla om förlsag få nya förenklade redovisningsregler m.m. speciellt för små och medelstora företag. Läs... |
|||
Uttagsbeskattning på eget nyttjande
Hej |
|||
SV: Underskott i firman - Överskott på kontoHur mycket pengar du har i företaget spelar ingen roll för vinsten, eller förlustens skull. Du skattar bara för resultatet och inte för likviditeten.<... |
|||
Investerare sökes till IT-bolag med mycket stor potential
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
GGM Gastro
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Kan icke anställd köpa en dator till mitt företag?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
"Ange första datum för affärshändelse"? Tidigare inköp?
Så sitter jag och tänkte registrera företag. Kategori: Inköp |
|||
Moment 22 i skatteuträkning - aktiebolag
Hej, jag försöker räkna ut skatten för ett aktiebolag och har fastnat. |
|||
Hur bokföra skatt pga ändrad taxering?
Den beräknade bolagsskatten för 2011 var lite fel och vi skulle betala 850 kr mindre än beräknat. Jag bokförde så här; |
|||
Bokfört resultat diffar 1 krona mot förenkl. bokslut online
Har gjort eget bokslut ett par år nu men detta var nytt... |
|||
RestaurangMåste man bokföra inköp av sprit, vin, öl på separata konton eller kan man ta det på 4010? |
|||
Momsrapport: Glömt bokföra bort lite ingående momsHar missat att boka bort 64,80 kr av ingående moms på okt-dec momsrapport 2011 pga en faktura som var tvungen att bli bokförd den perioden, men som be... |
|||
Nybygge - hur bokföra alla enskilda kvittonHej, mitt företag håller på att bygga ett hus och jag undrar hur jag ska bokföra alla enskilda kvitton. Det är allt från markarbete, inhyrning av pers... |
|||
Skoj med Momsbilagan ...
Egen firma - Bokslut - Momsbilagan - Rutorna 35 och 36 (Försäljning som är undantagen från moms). |
|||
Bokföra förskott varuinköp från EU
Hej! |
|||
Ny på bokföring
Hej! |
|||
Borde jag jobba hos en sån redovisningsbyrå?Jag är utbildad inom redovisning och revision. Jag har mycket erfarenhet inom branschen men inte här i Sverige utan i mitt hemland. Jag har dock prakt... |
|||
Periodisera inkomster under åretJag har ett konsultuppdrag där jag inte fakturerar månadsvis. Det gör att mina månadsvisa resultatrapporter blir lite missvisande. Vad kan jag göra fö... |
|||