Prenumerera Ekonomi
Positiv räntefördelning, villkor?Hej, jag har kört Visma Enskild Firma några år och jag har missat fältet för positiv räntefördelning och ser nu att jag ansamlat mig ca 160kkr där eft... |
|||
Periodisera inkomster under åretJag har ett konsultuppdrag där jag inte fakturerar månadsvis. Det gör att mina månadsvisa resultatrapporter blir lite missvisande. Vad kan jag göra fö... |
|||
Dagsavslut & bokföring
Hej! Jag är lite förvirrad över hur jag ska göra med bokföringen av försäljningen.. Eller snarare när.. |
|||
Försäljning av inventarie. (Sista minuten-fråga.)
Hej, jag har googlat efter svar på min fråga men hittar inte exempel som är tillräckligt precisa. |
|||
Panik! Missat inkomma med NE-blankett... vad göra?
Hej! |
|||
Bokföra inköp av kaffe
Hur bokför man inköpa av kaffe i enskild firma? |
|||
Bokföring förskott
Tjena, |
|||
Bokföra uttag från kapitalförsäkringÄr det någon på detta forum som vet hur man bokför uttag från en kapitalförsäkring som ökat i värde? Skall jag i första hand bokföra en intäkt eller i... |
|||
Balanserad vinst/förlust och Eget kapital ?
Jag gjorde mitt första årsbokslut detta årsskiftet, och känner att jag kan ha missat något. |
|||
Inventarier - Avskrivningsunderlag
Hej. |
|||
Moment 22 i skatteuträkning - aktiebolag
Hej, jag försöker räkna ut skatten för ett aktiebolag och har fastnat. |
|||
Hur bokföra skatt pga ändrad taxering?
Den beräknade bolagsskatten för 2011 var lite fel och vi skulle betala 850 kr mindre än beräknat. Jag bokförde så här; |
|||
RestaurangMåste man bokföra inköp av sprit, vin, öl på separata konton eller kan man ta det på 4010? |
|||
Bokfört resultat diffar 1 krona mot förenkl. bokslut online
Har gjort eget bokslut ett par år nu men detta var nytt... |
|||
Momsrapport: Glömt bokföra bort lite ingående momsHar missat att boka bort 64,80 kr av ingående moms på okt-dec momsrapport 2011 pga en faktura som var tvungen att bli bokförd den perioden, men som be... |
|||
Nybygge - hur bokföra alla enskilda kvittonHej, mitt företag håller på att bygga ett hus och jag undrar hur jag ska bokföra alla enskilda kvitton. Det är allt från markarbete, inhyrning av pers... |
|||
Skoj med Momsbilagan ...
Egen firma - Bokslut - Momsbilagan - Rutorna 35 och 36 (Försäljning som är undantagen från moms). |
|||
Bokföra förskott varuinköp från EU
Hej! |
|||
Ny på bokföring
Hej! |
|||
Borde jag jobba hos en sån redovisningsbyrå?Jag är utbildad inom redovisning och revision. Jag har mycket erfarenhet inom branschen men inte här i Sverige utan i mitt hemland. Jag har dock prakt... |
|||