Prenumerera
Ekonomi
Skoj med Momsbilagan ...
Egen firma - Bokslut - Momsbilagan - Rutorna 35 och 36 (Försäljning som är undantagen från moms). |
|||
Bokföra förskott varuinköp från EU
Hej! |
|||
Ny på bokföring
Hej! |
|||
Borde jag jobba hos en sån redovisningsbyrå?Jag är utbildad inom redovisning och revision. Jag har mycket erfarenhet inom branschen men inte här i Sverige utan i mitt hemland. Jag har dock prakt... |
|||
Periodisera inkomster under åretJag har ett konsultuppdrag där jag inte fakturerar månadsvis. Det gör att mina månadsvisa resultatrapporter blir lite missvisande. Vad kan jag göra fö... |
|||
Dagsavslut & bokföring
Hej! Jag är lite förvirrad över hur jag ska göra med bokföringen av försäljningen.. Eller snarare när.. |
|||
Försäljning av inventarie. (Sista minuten-fråga.)
Hej, jag har googlat efter svar på min fråga men hittar inte exempel som är tillräckligt precisa. |
|||
Panik! Missat inkomma med NE-blankett... vad göra?
Hej! |
|||
Bokföra inköp av kaffe
Hur bokför man inköpa av kaffe i enskild firma? |
|||
Bokföring förskott
Tjena, |
|||
Bokföra uttag från kapitalförsäkringÄr det någon på detta forum som vet hur man bokför uttag från en kapitalförsäkring som ökat i värde? Skall jag i första hand bokföra en intäkt eller i... |
|||
Balanserad vinst/förlust och Eget kapital ?
Jag gjorde mitt första årsbokslut detta årsskiftet, och känner att jag kan ha missat något. |
|||
Inventarier - Avskrivningsunderlag
Hej. |
|||
Släpar med momsen och skatten en månad
Hejsan har en fråga hur jag löser ett problem. Är relativt nystartad ca 4 år och betalar moms och skatt varje månad. |
|||
Dropshipping från kina - Moms
Jag har lite funderingar på hur drop shipping från Kina går till. |
|||
bokföringsorder
Hej, jag skulle behöva lite hjälp. Jag ska upprätta en bokföringsorder utifrån dessa uppgiter: |
|||
Driva företag, moms skatt egenavgifter mm.
Hej. |
|||
Positiv räntefördelning, villkor?Hej, jag har kört Visma Enskild Firma några år och jag har missat fältet för positiv räntefördelning och ser nu att jag ansamlat mig ca 160kkr där eft... |
|||