SL Rabattkuponger

134
HEJSAN ALLA!



Jag såg idag att min kollega som jag delar kontor med drar av sina SL-rabattkuponger på sitt företag. Detta var något som jag INTE trodde gick, men enligt honom har det aldrig varit några problem.



Jag har ju tidigare fått klart för mig att SL-kort, alltså 30-dagars kort och liknande INTE går att dra av för att man ej kan bevisa att det ej används privat. Men med rabattkuponger stämplas ju tidpunkt in, och eftersom tiderna är ca 07/08.00 & 16/17.00 vardagar så stämmer ju det bra överrens med att de borde används för att ta sig till och från jobbet.



Vad säger ni som kan och vet om detta? På något sätt har ju i alla fall min kollegas revisor löst detta under alla år han har brukat rabattkuponger.



Hur skulle man i så fall bokföra dessa kuponger i sin bokföring?



Observera att det ej gäller dagligen, då varken jag eller min kollega åker tunnelbana/buss dagligen, endast då vädret ej tillåter EU-Moppen.
/ www.peffen.com // Grafisk formgivning för tryck & webb
589
1
Resor till och från jobbet är privat levnadsomkostnad och som sådan ej avdragsgill. [br] [br]Om revisorn har godtagit det beror det antagligen på att: [br]1. De inte har upptäckt det. [br]2. De tycker att det är en för liten summa att anmärka på.
134
OK OK
/ www.peffen.com // Grafisk formgivning för tryck & webb

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.