momsinbetalning, har jag missat nått ?

3
Hejsan! jag deklarerade underskott i min enskilda firma i år, och momsen lyckades jag inte helt kvitta.

Tänkte då att denna summa kommer dyka upp som summa att betala in när jag loggar in och kollar mitt skattekonto, men där finns inga sådana uppgifter om att nått ska betalas in överhuvudtaget. ???

Är förvirrad nu om momsen ska betalas in eller ej, eller om den på nått sätt "sparas" vidare till nästkommande år...? 
1073
139
Nu vet jag inte hur ofta du deklarerar moms.[br][br]Om du gör det årsvis i samband med inkomstdeklarationen så hamnar en momsskuld eller momsfordran i samma pott som övrig skatt. Sedan beror det på det totala saldot om du ska betala eller få tillbaka skatt för det aktuella inkomståret.[br][br]Deklarerar du moms varje månad eller kvartal så ska eventuell skuld vara inbetald på skattekontot deklarationsdagen.[br]
3
Tack för ditt svar![br][br]Ja precis jag deklarerar årsvis! Men en sådan skuld borde väll isåfall synas på skattekontot ?[br]
1073
139
Ja, den syns på den årliga sammanställning du får från Skatteverket för slutlig skatt.[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.