Fakturanumrering

2
Jag inser att jag gjort fel med mina fakturanummer, då jag ändrat en ställsiffra för månaden (t.ex. 9101 för första fakturan i en månad och 9201 för första i nästa). Nu har jag hållit på ett antal månader och det finns en del glapp då jag inte haft 99 fakturor per månad. Det har inte inkommit några pengar som inte går att hänföra till någon faktura och jag har inte sysslat med några oegentligheter. Frågan är - vad göra? Jag vill inte ändra fakturanummer nu i efterhand när de har gått i väg, men jag vill heller inte få problem senare.
1165
15
Det man kan göra är kort redogörelse om vad man har gjort och sätta den först i verifikationspärmen, och sedan från nu se till att det inte är några luckor i nummerserien.[br][br]Det är inte mycket mer man kan göra, och vid en eventuell revision är den där redogörelsen bra att ha, och kan man sedan visa på att inga okända pengar flutit in och att det inte är orimligt långa tidsluckor mellan fakturorna så är det inga större problem. De kommer säga "Aja baja" men inte så mycket mer än så.
2
Tack för svaret! Det låter vettigt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.