Prenumerera Ekonomi
Vilken moms står det på en bensinfaktura från utlandet?Har en fundering gällande tankningar av företagsbil utomlands i Europa. Idag tankas bilen med ett bankkort och vanliga kvitton tas på stationerna. Nä... |
|||
Hjälp - fel i bokföring
Hej! Varning för lång text! |
|||
Affärsidé med utbetalningsfrågor
Tjena! |
|||
Bokföra korrigerade försäkringspremier i bokslut
Hej, |
|||
nya ägare abHej , jag undrar när ab byter ägare, skall nya då överta tidigare bokförings material ? lr ska de som var ansvariga innan behålla bokföringen , ? |
|||
Underskott och deklaration
Hej |
|||
Årets skattekostnad stämmer ejÖnskar hjälp med att stämma av årets skattekostnad. Tidigare år har slutlig skatt samt tillgodoräknad skatt varit med på skattekontot i december månad... |
|||
Bokföra försäljning näringsfastighet
Hej |
|||
Nytt koncept på befintlig miljardindustri vad kan vara rimligt
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra Inköp av varor som faktureras till kund med vinstpåslagOm jag köper in varor som jag använder när jag utför ett jobb t.e.x ett lysrör. Jag fakturerar den kostnaden och lägger på några kronor på kostnaden a... |
|||
Bokför jag skatten på vinsten i den enskilda firmans bokföring?
Hej ! |
|||
Driva utländskt bolag men ej ta ut lön/utdelning
Hej |
|||
Utländsk arbetsgivare - byta till frilansstatus
Hej, mitt första inlägg här. Hoppas på några insiktsfulla svar. |
|||
Avsluta året för första gången - hjälp med tre enkla (?) frågor
Hej! Mycket bra forum detta som hjälpt mig en massa. Nu ett par frågor som jag inte hittar svaret på... |
|||
Ospecificerat Kundforskott omvandlas till ett lan?
Kryptisk rubrik, ja det är inte ofta man har glädjen att få ett ospecificerat kundförskott…, |
|||
Bokföra avgift i utbildningsorganisation
Hej, |
|||
Bokföra maskiner och goodwill?
Jag har startat en enskild firma och övertagit en cafelokal där jag betalade en övertagandeavgift som inkluderade hyreskontrakt och maskiner. |
|||
Bokföra tjänst
Hej alla på forumet! |
|||
Firma köpa hobbyverksamhet av privatperson
Hejan, |
|||
Kan ersättning bokföras som annat än lön
Har fått en fråga från en kund och undrar om någon har ett tips på hur man kan göra. |
|||