Prenumerera
Ekonomi
Massagefåtölj avdragsgill?
Hej! |
|||
Grossist metalldelar
Hej! Kategori: Inköp |
|||
reklam, varuprov och skyltexOm jag ger bort en produkt till en ev blivande återförsäljare som ett varuprov. inköpspris ca 100 kr - hur bokför jag det? om jag själv skyltar med et... |
|||
Kreditfaktura eller bortskrivning?
Hej, |
|||
Bokföra en utbetalning.
Hej. |
|||
Hur kan jag få finansiering och bidrag till mitt företag?
OM jag nu ska göra som jag har tänkt ett tag, starta egen firma så undrar jag lite hur jag går till väga för att få till det ekonomiska? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hjälp oss välja rätt
Nu har vi bestämt att vi ska starta upp ett aktiebolag inom måleriverksamhet. |
|||
Direktavskrivning av enklare maskiner?
I mitt företag (enskild firma) erbjuder jag konsultation inom produktionsteknik, konstruktion samt kvalité. |
|||
Köp av Dator på Aktiebolag
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Hur bokföra varuinköp?Hur ska bokför jag inköp av varor gjorda med privat VISA kort i min enskilda firma? |
|||
Köp av dator för enskild firma.
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Hur bokförs skatteåterbäring Enskild FirmaHej har ett heltidsjobb som anställd och skulle få tillbaka ca 30.000:- enligt den förenklade deklarationen, har även enskild firma och när jag deklar... |
|||
Problem med faktureringen
Hej! |
|||
Skatta som välgörenhetsorganisation
Hej! |
|||
Rätta fel i förra årets bokföring?Kan man rätta felaktigt bokförda poster efter årsbokslut och deklaration? Hur gör man då, om man exv vill göra en rättningsverifikation på en eller fl... |
|||
Ombilda EF till AB ? (panelens råd/synpunkter önskas)
Hej! |
|||
Klantat mig med fakturor i bokföringenTvå verifikat i bokföringen för 2014 ligger på kreditsidan i fakturor då dessa är betalda. Däremot har jag först nu sett att dessa fakturor skapades,... |
|||
Bokföring av felaktig faktura
Hej! |
|||
Reseräkning i SEK, NOK och DKK
Hej! |
|||
Utgående moms i Sverige hos utländska bolag?Om man exempelvis driver ett Cypriotiskt eller Maltesiskt bolag och uppfyller skatteverkets krav för "väsentlig anknytning", betalar man då 25% i utgå... |
|||