Prenumerera
Ekonomi
Godkänd revisor?Jag vill gärna ta reda på en sak omkring sökning av revisorer. Jag har startat eget företag som revisor och undrar om något. Vill man egentligen ha en... |
|||
Betala 2 billigare aktivitetskort istället för ett dyrt
Hej, |
|||
Import från USAHej! Jag har precis startat enskild firma och är osäker hur jag ska bokföra en av utgifterna jag haft innan verksamhetens start. Utgiften i fråga gäll... |
|||
Bokföra nervärdering och försäljning av varulager
Hej, |
|||
Glömt att använda 2650 konto!
Hej! |
|||
Nystartsjobb - hur beräknar jag arbetsgivaravgiften?Jag tror jag blivit dragen ordentligt vid näsan av Arbetsförmedlingen. De lovade med 17950 kr om jag anställde en person på nystartsjobb. Fick beslut... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokslut - Förskottsbetalning från kund - något att bita i
Då var det dags igen. |
|||
Omföring årets resultat och eget kapital
Hejsan, |
|||
Förvirrande deklarationsdatum...
Nytt för i år är ju att deklarationstidpunkterna är mer utspridda för juridiska personer, dvs AB och HB/KB. |
|||
Vilken moms står det på en bensinfaktura från utlandet?Har en fundering gällande tankningar av företagsbil utomlands i Europa. Idag tankas bilen med ett bankkort och vanliga kvitton tas på stationerna. Nä... |
|||
Hjälp - fel i bokföring
Hej! Varning för lång text! |
|||
Affärsidé med utbetalningsfrågor
Tjena! |
|||
Bokföra korrigerade försäkringspremier i bokslut
Hej, |
|||
nya ägare abHej , jag undrar när ab byter ägare, skall nya då överta tidigare bokförings material ? lr ska de som var ansvariga innan behålla bokföringen , ? |
|||
Underskott och deklaration
Hej |
|||
Årets skattekostnad stämmer ejÖnskar hjälp med att stämma av årets skattekostnad. Tidigare år har slutlig skatt samt tillgodoräknad skatt varit med på skattekontot i december månad... |
|||
Bokföra försäljning näringsfastighet
Hej |
|||
Nytt koncept på befintlig miljardindustri vad kan vara rimligt
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra Inköp av varor som faktureras till kund med vinstpåslagOm jag köper in varor som jag använder när jag utför ett jobb t.e.x ett lysrör. Jag fakturerar den kostnaden och lägger på några kronor på kostnaden a... |
|||
Bokför jag skatten på vinsten i den enskilda firmans bokföring?
Hej ! |
|||