Prenumerera Ekonomi
Utveckla pappas firmaJag funderar på att engagera mig i min pappas måleriverksamhet som idag bedrivs som enskild firma. Han har drivit företaget i över 30 år och har skapa... |
|||
Räntefördelning förbryllar
Hej |
|||
Fakturera mellan egna AB
Hej, |
|||
Faktura, skriva i moms eller inte på ett inköpt kvitto.
Vi har sålt en omklädning av ett par stolar som jag nu ska göra en faktura på. |
|||
Nolla konton-enskild firmaKan någon vänlig själ tänka sig att hjälpa mig med slutverifikaten för att jag ska kunna nolla kontona i SPCS? Jag vill så gärna göra det här "själv"... |
|||
kundfordring - kontantmetoden
Jag använder mig av kontantmetoden. |
|||
Underskott nystartat handelsbolag som lagts ner - kvitta
Hej, |
|||
Skaffa revisor tillfälligt - omsättningen strax över 3 miljoner
Hej, |
|||
Hur bokför jag ett privat lån in i ett HB
Jag undrar följande: |
|||
Pokersida söker delägare
Jag har en kontakt som har en pokersida och för att sprida ägandet vill han nu sälja andelar i detta. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av utlägg för kund som saknas på faktura i AB
Hejsan, |
|||
Bokföring av inventarier under 10 000:-
Hej, |
|||
Bokföra fakturor, inbetalningar osv
Hej alla företagare! |
|||
Betalningen till Bolagsverket (1900 kr); Kan det tas på AB't?
Hej, kort fråga kan denna nu privat betalade avgift tas på det nystartade AB't? |
|||
Konto 4001. Hur kreditera detta konto?
Hej |
|||
Skatt för 2013Hej! Undrar en sak. När jag gjorde klart bokslutet för 2012 och lämnat det med deklarationen i maj 2013, räknade jag ut skatten och betalade in till s... |
|||
Bokföra uttag i enskild firma?Hej! Undrar hur det egentligen är med egna uttag i enskild firma. Måste man bokföra uttag/överföring från företagskontot. Skatten styrs ju ändå av res... |
|||
Hur bokföra återbetald moms i enskild firma?
Hej, |
|||
Bokföra kundfordranJag har 2013 bokfört en faktura som kundfodring. Nu i februari 2014 betalas fakturan i sin helhet på bankgiro. Hur bokför jag den och hur gör jag veri... |
|||
Skatt i AB
Hej, |
|||