Prenumerera Ekonomi
Hur bokföra varuinköp?Hur ska bokför jag inköp av varor gjorda med privat VISA kort i min enskilda firma? |
|||
Köp av dator för enskild firma.
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Hur bokförs skatteåterbäring Enskild FirmaHej har ett heltidsjobb som anställd och skulle få tillbaka ca 30.000:- enligt den förenklade deklarationen, har även enskild firma och när jag deklar... |
|||
Problem med faktureringen
Hej! |
|||
Skatta som välgörenhetsorganisation
Hej! |
|||
Rätta fel i förra årets bokföring?Kan man rätta felaktigt bokförda poster efter årsbokslut och deklaration? Hur gör man då, om man exv vill göra en rättningsverifikation på en eller fl... |
|||
Ombilda EF till AB ? (panelens råd/synpunkter önskas)
Hej! |
|||
Klantat mig med fakturor i bokföringenTvå verifikat i bokföringen för 2014 ligger på kreditsidan i fakturor då dessa är betalda. Däremot har jag först nu sett att dessa fakturor skapades,... |
|||
Bokföring av felaktig faktura
Hej! |
|||
Reseräkning i SEK, NOK och DKK
Hej! |
|||
Utgående moms i Sverige hos utländska bolag?Om man exempelvis driver ett Cypriotiskt eller Maltesiskt bolag och uppfyller skatteverkets krav för "väsentlig anknytning", betalar man då 25% i utgå... |
|||
Godkänd revisor?Jag vill gärna ta reda på en sak omkring sökning av revisorer. Jag har startat eget företag som revisor och undrar om något. Vill man egentligen ha en... |
|||
Betala 2 billigare aktivitetskort istället för ett dyrt
Hej, |
|||
Import från USAHej! Jag har precis startat enskild firma och är osäker hur jag ska bokföra en av utgifterna jag haft innan verksamhetens start. Utgiften i fråga gäll... |
|||
Bokföra nervärdering och försäljning av varulager
Hej, |
|||
Glömt att använda 2650 konto!
Hej! |
|||
Nystartsjobb - hur beräknar jag arbetsgivaravgiften?Jag tror jag blivit dragen ordentligt vid näsan av Arbetsförmedlingen. De lovade med 17950 kr om jag anställde en person på nystartsjobb. Fick beslut... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokslut - Förskottsbetalning från kund - något att bita i
Då var det dags igen. |
|||
Omföring årets resultat och eget kapital
Hejsan, |
|||
Förvirrande deklarationsdatum...
Nytt för i år är ju att deklarationstidpunkterna är mer utspridda för juridiska personer, dvs AB och HB/KB. |
|||