Per Sjöfors

Per Sjöfors

Artiklar av Per Sjöfors

Innovation bevarar glöden i ditt företag

Innovation bevarar glöden i ditt företag

Den överraskande likheten och skillnaden mellan termodynamikens andra lag och företagande.I tider när Apple blivit självbelåtna... Läs mer
Per Sjöfors | 8 minuter
Priset styr vilka kunder du får

Priset styr vilka kunder du får

Har du någon gång tänkt på att priset på dina produkter eller tjänster styr vilka kunder du får? Ditt pris kommer att avgöra... Läs mer
Per Sjöfors | 5 minuter
Den rätta tiden att höja priset är nu

Den rätta tiden att höja priset är nu

Om du tänker på det, är det endast tre variabler som leder till vinst för företag. Det är samtliga kostnader, den totala... Läs mer
Per Sjöfors | 5 minuter
Prissättningskraft – ditt företags outnyttjade potential

Prissättningskraft – ditt företags outnyttjade potential

Smaka på ordet ”prissättningskraft”. Visst smakar det bra? Din prissättning ger dig kraft. Men vad är prissättningskraft? Jo,... Läs mer
Per Sjöfors | 5 minuter
Din prissättning avgör om ditt nystartade företag når framgång eller inte

Din prissättning avgör om ditt nystartade företag når framgång eller inte

Lite beroende på hur ett företags framgång eller misslyckande definieras, så misslyckas en majoritet av alla nystartade företag.... Läs mer
Per Sjöfors | 5 minuter
Anledningen till att ett lågt pris och ett nedsatt högt pris inte är samma sak

Anledningen till att ett lågt pris och ett nedsatt högt pris inte är samma sak

När vi överväger att köpa en produkt eller tjänst, skapar vårt undermedvetna en hel rad av associationer. Vi bestämmer oss för... Läs mer
Per Sjöfors | 5 minuter
Varför pris och försäljningsvolym inte alltid hänger samman

Varför pris och försäljningsvolym inte alltid hänger samman

För de som inte tidigare har läst om prissättning och ekonomiska teorier, kallas relationen mellan pris och försäljningsvolym för... Läs mer
Per Sjöfors | 6 minuter
Vanliga prismisstag del 3: Sätta pris efter gissning eller magkänsla

Vanliga prismisstag del 3: Sätta pris efter gissning eller magkänsla

I tredje och sista delen av vanliga misstag vid prissättning förklarar Per problemet med att gissa sig till rätt pris eller att gå... Läs mer
Per Sjöfors | 4 minuter
Kostnadsbaserad prissättning är ett misstag

Kostnadsbaserad prissättning är ett misstag

Här är andra delen av tre vanliga misstag vid prissättning. Första inlägget handlar om att använda sig av konkurrentbaserad... Läs mer
Per Sjöfors | 4 minuter
De tre vanligaste prismisstagen

De tre vanligaste prismisstagen

De tre misstagen är:1. Att sätta pris efter konkurrenterna2. Att sätta pris efter kostnad för tillverkning och leverans3. Att... Läs mer
Per Sjöfors | 3 minuter