Startsida

Per Sjöfors

Per Sjöfors

Artiklar av Per Sjöfors

Innovation bevarar glöden i ditt företag

Innovation bevarar glöden i ditt företag

Den överraskande likheten och skillnaden mellan termodynamikens andra lag och företagande.I tider när Apple blivit självbelåtna... Läs mer
Priset styr vilka kunder du får

Priset styr vilka kunder du får

Har du någon gång tänkt på att priset på dina produkter eller tjänster styr vilka kunder du får? Ditt pris kommer att avgöra... Läs mer
av Per Sjöfors i Försäljning | 6 minuter

Den rätta tiden att höja priset är nu

Om du tänker på det, är det endast tre variabler som leder till vinst för företag. Det är samtliga kostnader, den totala... Läs mer
av Per Sjöfors i Försäljning | 6 minuter

Prissättningskraft – ditt företags outnyttjade potential

Smaka på ordet ”prissättningskraft”. Visst smakar det bra? Din prissättning ger dig kraft. Men vad är prissättningskraft? Jo,... Läs mer
av Per Sjöfors i Affärsutveckling | 5 minuter
Din prissättning avgör om ditt nystartade företag når framgång eller inte

Din prissättning avgör om ditt nystartade företag når framgång eller inte

Här i Pers Prishörna skriver jag korta, informativa artiklar om prissättning. Idag skriver jag om hur viktigt det är att använda... Läs mer
av Per Sjöfors i Affärsplanen | 6 minuter

Anledningen till att ett lågt pris och ett nedsatt högt pris inte är samma sak

När vi överväger att köpa en produkt eller tjänst, skapar vårt undermedvetna en hel rad av associationer. Vi bestämmer oss för... Läs mer
av Per Sjöfors i Marknadsföring | 5 minuter

Varför pris och försäljningsvolym inte alltid hänger samman

Det finns en vanlig missuppfattning om att priset för en produkt eller service alltid påverkar försäljningsvolymen, och framför... Läs mer
av Per Sjöfors i Försäljning | 7 minuter

Vanliga prismisstag del 3: Sätta pris efter gissning eller magkänsla

I tredje och sista delen av vanliga misstag vid prissättning förklarar Per problemet med att gissa sig till rätt pris eller att gå... Läs mer
av Per Sjöfors i Försäljning | 5 minuter

Vanliga prismisstag del 2: Kostnadsbaserad prissättning

Här är andra delen i Pers Prishörna. Första inlägget om misstaget att använda sig av konkurrentbaserad prissättning kan du läsa... Läs mer
av Per Sjöfors i Marknadsföring | 4 minuter
De tre vanligaste prismisstagen

De tre vanligaste prismisstagen

Här i Pers Prishörna kommer jag att skriva korta, informativa artiklar om prissättning. En ny artikel varannan vecka. Jag kommer... Läs mer
av Per Sjöfors i Marknadsföring | 4 minuter