Per Sjöfors
INFO
Prissättning har alltid intresserat mig, och jag har haft förmånen att driva företag i Zürich, Londo Mer..Aktivitet
För för 4 år sedan
Pris/försäljningsvolym, hitta "OPP" (optimal prispunkt)?
av Telefonkiosken i Pers PrishörnaFör för 4 år sedan
Prissättningsstrategi
av Telefonkiosken i Pers PrishörnaFör för 4 år sedan
För för 4 år sedan
Information
Prissättning har alltid intresserat mig, och jag har haft förmånen att driva företag i Zürich, London och i Los Angeles, där jag har varit bosatt sedan mitten av nittiotalet. Mitt intresse ledde till att vi började experimentera med prissättning i dessa företag. Några av experimenten fungerade mycket bra, men andra misslyckades katastrofalt. Vid analys av resultaten av dessa experiment kunde vi inte förstå varför de fungerade ibland, och andra gånger inte fungerade alls. Lärdomar från handelshögskolor och från böcker om prissättning var inte till mycket hjälp. De var alltför akademiska och teoretiskt inriktade för att kunna användas praktiskt inom företag. För ett antal år sedan bestämde jag mig därför för att utveckla en metod för prissättning som fungerar varje gång, och som gör varje försök framgångsrikt. Det är den metoden vi idag använder i Atenga Insights.Wall Street Journal, New York Times, Financial Times, Fortune Magazine och Forbes är några av de tidningar som skrivit om oss och om vår metod. Jag blir ofta intervjuad i affärsinriktad radio, TV och podcasts, och medverkar ofta som talare på olika konferenser. Genom att dela med mig av mina erfarenheter kring prissättning hoppas jag att kunna bidra till förståelse om att pris gör skillnad och att om man prissätter rätt får man ökad vinst eller försäljning. Ibland båda delarna!