Senaste inläggen
Betalningen till Bolagsverket (1900 kr); Kan det tas på AB't?
Hej, kort fråga kan denna nu privat betalade avgift tas på det nystartade AB't? |
|||
UngdomslönerHur mycket ligger ungdomslöner inom städbranschen på? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
E Cigaretter butik till salu
Vi erbjuder en fullt funktionell webbshop, redo att marknadsföras för den snabbväxande nischen för Ecigaretter. Eftersom vi inte har marknadsfört hemsidan finns det ingen trafik/inkomst att tala om, men allt annat är redo! Kategori: Till salu |
|||
Konto 4001. Hur kreditera detta konto?
Hej |
|||
Skatt för 2013
Hej! Undrar en sak. När jag gjorde klart bokslutet för 2012 och lämnat det med deklarationen i maj 2013, räknade jag ut skatten och betalade in till skattekontot. Det verkar som om pengarna skulle vara på skattekontot först nu i början på 2014. |
|||
Bokföra uttag i enskild firma?
Hej! Undrar hur det egentligen är med egna uttag i enskild firma. Måste man bokföra uttag/överföring från företagskontot. Skatten styrs ju ändå av resultatet baserat på intäkter och kostnader. Man kan väl t.ex. driva enskild firma utan "företagskonto". Egna uttaget totalt blir ju ändå baserat på resultatet. Kan någon förtydliga detta? |
|||
Konsultarvode med traktamente
Jag ska ta ut ett konsultarvode, en engångssumma, för två veckors arbete i Namibia. Mitt första "bud" var 75 000 kr, men min uppdragsgivare tycker det är för mycket. De har en instruktör (anställd förmodar jag) på plats som får 40 000/månad exklusive traktamente. I traktamentet ingår, som jag förstår, resa, mat, logi och telefon. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Starta ett AB för köp av ett företag?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokföra återbetald moms i enskild firma?
Hej, |
|||
Bokföra kundfordranJag har 2013 bokfört en faktura som kundfodring. Nu i februari 2014 betalas fakturan i sin helhet på bankgiro. Hur bokför jag den och hur gör jag verifikat. |
|||
Kurs entreprenörskap företagsutveckling
Känner ni till någon utbildning, gärna på distans, som kan ta en framåt i sitt företagande? Kanske något om varumärkesstrategi, företagsekonomi eller bara en allmän entreprenörsutbildning. Helst inte en grundkurs utan lite mer ingående. Eller krävs det att man gått grundkurserna i andra ämnen först innan man får ta nästa steg? Kategori: Allmänt |
|||
Omvandla Enskild Firma till AB? Bra eller Dålid idé?
Jag har sedan 3 år tillbaks enskild firma med en årsförsäljning på ca. 500 000 (brutto exkl.momsavdrag). Kategori: Allmänt |
|||
Söker uppdrag inom IT samt samarbetspartners
Flex Consulting är etablerat sedan 2013, jag driver verksamheten som enskild firma och har tidigare arbetat i IT branchen sedan 10år tillbaka. Företaget är ett tjänsteföretag som riktar sig både till företag och privatpersoner. Nedan följer en sumering av de tjäsnter jag arbetar med. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skatt i AB
Hej, |
|||
Problem med bokföring av hyra
Hejsan! |
|||
Funderingar kring företagsnamn
Till och från har jag funderat på att försöka starta ett företag igen. Sist jag nästan startade ett företag var för 4 år sedan men jag valde istället att vidare utbilda mig. Då hade jag lättare att komma på ett företagsnamn för verksamheten var digital design och grafik. Kategori: Affärsidéer |
|||
Kan man låna ut pengar privat till sitt bolag?En fundering jag har är om det är ok att låna ut privata pengar till sitt nya företag och vad finns det för för och nackdelar med detta?? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hjälp mig att komma igång!:)
Hej alla, hoppas någon kan hjälpa mig så att jag kan kommma igång. Har gjort några påhittade transaktioner ifrån företagsstart till bokslut. |
|||
Söker Säljare
Söker Säljare/Telemarketing för uppdrag, du ska sälja Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Delägare till hotell i Söderhavet
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||