Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 8 år sedan

Förväntad betalningsgrad nykunder


Hej,

Finns här någon som har bra koll på vad man kan förvänta sig när det gäller betalningsgrad för nykunder inom B2C?

Vi ligger på kring 60-70% vilket känns väldigt lågt. Vi släpper dock kunder efter en första påminnelse även om de gjort ett åtagande. Det är dock inget de vet om eller får reda på vid in försäljningen så det bör inte påverka.

Förstår också att det beror väldigt mycket på vilket typ av produkt och målgrupp man riktar in sig på men jag har svårt att gå in på det i detalj. Så om det är någon som har några generella riktlinjer eller tips eller tankar om vad man kan förvänta sig hade det vart väldigt uppskattat.

Tack!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: