Starta eget trots anm. hos Kronofogden ....
Min fråga till Er är ; Kan jag starta upp en verksamhet trots anmärkning hos Kronofogden ?
Jag var tvungen att för något år sen gå i personlig konkurs (privata skäl) så jag skulle få igenom en skuldsanering.
Skuldsaneringen kommer att avskrivas 2018 .10 .
Sen några år tillbaka har jag gått & klurat på en ide , öppna upp en butik i stan ( Polsk mat, då de inte finns ngn i stan & alla polacker måste ta sig mil för att handla .... Är själv polsk) .
Har dock inget kapital att anv.
Jobbar just nu 100% .
För att få starta eget bidrag måste jag bli arbetslös?
Vad för regler gäller om jag väljer att bli arbetslös för att få igenom ett starta eget bidrag?
Är väldigt angelägen om att få igång min affärside & skulle helst vilja göra de så fort som möjligt.
Finns dock mycket hinder på vägen känns de som 🙁
De kanske är fel forum jag vänt mig till ... :unsure:
Jag var tvungen att för något år sen gå i personlig konkurs (privata skäl) så jag skulle få igenom en skuldsanering.
Skuldsaneringen kommer att avskrivas 2018 .10 .
Sen några år tillbaka har jag gått & klurat på en ide , öppna upp en butik i stan ( Polsk mat, då de inte finns ngn i stan & alla polacker måste ta sig mil för att handla .... Är själv polsk) .
Har dock inget kapital att anv.
Jobbar just nu 100% .
För att få starta eget bidrag måste jag bli arbetslös?
Vad för regler gäller om jag väljer att bli arbetslös för att få igenom ett starta eget bidrag?
Är väldigt angelägen om att få igång min affärside & skulle helst vilja göra de så fort som möjligt.
Finns dock mycket hinder på vägen känns de som 🙁
De kanske är fel forum jag vänt mig till ... :unsure: